شنبه ۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
کتابشهرها به دنبال پاتوق سازی کتاب در سراسر کشور هستند

خوزستان- مدیرعامل مؤسسه کتابشهر ایران گفت: کتابشهرها به دنبال پاتوق‌سازی و ایجاد کانون‌های فرهنگی در سراسر کشور هستند.

علی محمد اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)در اهواز گفت: کتابشهر ایران یکی از مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای کتاب است که هدفش توسعه ویترین کتاب در شهرهای مختلف سراسر کشور با محوریت کتاب است.

وی مهم‌ترین اهداف کتابشهر ایران را پاتوق‌سازی و ایجاد کانون‌های فرهنگی در شهرها دانست و تصریح کرد: در شعبه‌های کتابشهر ایران در کنار فروش محصولات فروشگاه ،به دنبال این هستیم که بستر و محفلی برای جمع شدن اهالی فرهنگ و هنر آن شهر‌ ایجاد کنیم.
 
وی با بیان اینکه هم اکنون ۲۲ شعبه کتابشهر ایران در سه سال اخیر در سطح کشور راه‌اندازی شده است، اظهار کرد: ما به  دنبال توسعه فروشگاه‌ها هستیم وشهرهای یزد و شیراز به ترتیب شهرهای دیگری هستند که به‌زودی این شعبه‌ها تأسیس می‌شود. 
 
وی در پاسخ به پرسش که آیا  «شعبه‌ها فقط مختص به مرکز استان‌ها هستند  یا در شهرستان‌ها نیز راه‌اندازی می‌شوند؟» بیان کرد: تقریبا تعداد  ۸ شعبه از شعبه‌های ما در شهرستان‌ها قرار دارد، هدف ما توجه بیشتر به شهرهای کم برخوردار است اما چون مدل ما واگذاری به بخش خصوصی است حتما باید فرد دغدغه‌مندی در آن شهر  درخواست و اعلام نیاز کند و و پس از آن وارد سرمایه‌گذاری و مشارکت می‌شویم. 
 
مدیرعامل مؤسسه کتاب شهر ایران به این سوال که «پیش‌بینی می‌کنید در کل استان‌ها افتتاح بقیه شعب چقد زمان می‌برد ‌؟» اینگونه توضیح داد: بستگی به شرایط مکانی و نیروی انسانی دارد که چگونه  پای مشارکت کار بیایند با فراخوان‌هایی که در پیش رو داریم پیش بینی می‌کنیم هر ماه یک مشارکت داشته باشیم.
 
وی در تشریح اینکه « آیا کتابشهرها برمنابع  خاصی تأکید و تمرکز دارند یا مانند کتابفروشی‌های دیگرند؟»، عنوان کرد: منابع وکتاب‌های مختلف بخش جدی انتخاب و تشخیص بر عهده  فروشگاه هست ولی تأکید ما بر کتاب‌های جبهه انقلاب است که بتوانیم  گفتمان انقلاب اسلامی را توسعه دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها