سه‌شنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۰
نظارت جدی فرهنگ و ارشاد بر نرخ کلاس‎های تابستانی

زنجان- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه هر موسسه یا انجمن موظف به نرخ تعیین شده برای کلاس‌هاست، اضافه کرد: نرخ‌گذاری این کلاس‌ها براساس آیتم‌ها و پارامترهایی است که در دستورالعمل‌های مربوط به نرخ‌گذاری آمده است.

امراله حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با حدود یک هزار مجموعه فرهنگی و هنری از قبیل انجمن‌ها، موسسات و آموزشگاه‌های هنری و ادبی و فرهنگی همکاری دارد که اغلب برنامه‌های فرهنگی و هنری توسط همین مجموعه‌ها اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره‎های فرهنگی و هنری با بهره‌گیری از ظرفیت انجمن‌های مختلف گفت: البته خود انجمن‌ها نیز به صورت مستقل برنامه اجرا می‌کنند.

حسنی از برگزاری کلاس‌های اوقات فراغت در رشته‌های مختلف ادبی و هنری خبر داد و افزود: انجمن‌ها براساس دستور‌العمل‌هایی که دارند؛ کلاس‌های آموزشی برگزار می‌کنند، اما بر قیمت‌گذاری شهریه کلاس‌ها نظارت لازم وجود دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه هر موسسه یا انجمن موظف به نرخ تعیین شده برای کلاس‌هاست، اضافه کرد: نرخ‌گذاری این کلاس‌ها براساس آیتم‌ها و پارامترهایی است که در دستورالعمل‌های مربوط به نرخ‌گذاری آمده است و خود وزارتخانه در این زمینه معیارهایی برای استان‌ها ابلاغ کرده است.

وی با اشاره به اینکه طبق شرایط و موقعیت استان‌های مختلف نرخ کلاس در زنجان با استان دیگر متفاوت است، افزود: آموزشگاه‌ها باید این نرخ را رعایت کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان همچنین با تأکید بر داشتن کارت ویژه برای اساتید آموزشگاهی بیان کرد: در این زمینه نیز بازدیدهای لازم انجام می‌شود و در صورت بروز تخلف برخوردهای قانونی صورت می‌گیرد.

حسنی افزود: مرجع رسیدگی به شکایات و تخلفات احتمالی در این زمینه در مرحله اول شورای رسیدگی و نظارت استان است و در صورت اعتراض وعدم رضایت، باید به شورای مرکزی نظارت بر آموزشگاه‌های آزاد هنری ارجاع شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها