سه‌شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
استفاده از ظرفیت خیران در توسعه کتابخانه‌های سمنان یک راهبرد است

سمنان - استاندار سمنان با بیان اینکه تجهیز و بهسازی کتابخانه‌های عمومی شهری و روستایی استان یکی از الزامات است، گفت: استفاده از ظرفیت خیران در این زمینه یکی از راهبردهای ما محسوب می‌شود.

سید محمد رضا هاشمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در سمنان،  ضمن اشاره به ظرفیت خوب خیران در حوزه فرهنگی به خصوص کتاب در سراسر استان سمنان بیان کرد: استفاده از ظرفیت خیران در توسعه کتابخانه‌های استان سمنان یک راهبرد خواهد بود. 

وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت خیران در حوزه کتابخانه سازی و ورود جدی و تاثیرگذار این قشر توانمند به مقوله فرهنگ کتابخوانی، باید با برنامه ریزی در سراسر استان به خصوص نقاط محروم و روستایی تقویت شود، افزود: از مسئولان انتظار است در این ارتباط برنامه ریزی داشته باشند.

استاندار سمنان با بیان اینکه راهبرد دیگر ما در زمینه کتابخانه های عمومی و در اختیار قرار دادن کتاب برای عموم مردم، استفاده از ظرفیت حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌های استان است، افزود: راه اندازی کتابخانه های مشارکتی در این زمینه، در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی استان سمنان پیشنهاد و بررسی شده است. 

هاشمی با بیان اینکه راه اندازی کتابخانه های مشارکتی با حوزه و دانشگاه به بهترین شکل می تواند استفاده عامه مردم از کتاب را میسر و تسهیل سازد، بیان کرد: حلقه مفقوده بین کتابخانه‌های عمومی و کتابخانه‌های موجود در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه که منابع بسیار خوبی نیز دارند، باید برطرف شود.

وی راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار به خصوص برای استفاده روستائیان و حواشی شهرها را سومین راهبرد کتابخانه های عمومی در استان دانست و گفت: در آخرین نشست شورای کتابخانه‌های عمومی استان سمنان بر این موضوع تاکید و از دستگاه های عضو خواسته ایم تا برنامه خود را ارائه کنند.

استاندار سمنان با بیان اینکه بر توسعه کتابخوانی در روستاها تاکید داریم، افزود: کتابخانه‌های سیار برای دسترسی تمامی آحاد اقشار جامعه به ویژه قشر روستایی که شاید کمتر دسترسی به کتابخانه‌های شهری داشته باشند، از اهمیت بالایی برخوردار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها