پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱
تائید پرونده 36 هنرمند کردستانی در صندوق اعتباری هنر

کردستان- معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به برگزاری جلسه بررسی پرونده متقاضیان صندوق اعتباری هنر در استان گفت: درخواست عضویت 36 نفر از هنرمندان در این جلسه تایید شد.

عیسی فلاحی، به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سنندج اظهار کرد: درخواست‌های عضویت متقاضیان صندوق اعتباری هنر از سراسر استان کردستان براساس شرایط عضویت جدید صندوق و با حضور کارشناسان حوزه های مختلف فرهنگی و هنری بررسی شد.

وی ادامه داد: در این جلسه تعداد 42 پرونده متقاضیان عضویت در صندوق اعتباری هنرمندان از سراسر استان مورد بررسی قرار گرفت که تعداد 36 پرونده اعم از هنرمند، نویسنده و فعال فرهنگی مورد تایید قرار گرفت و شش پرونده هم مورد تایید اعضای کارگروه قرار نگرفت.

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان افزود: در کارگروه بررسی درخواست های عضویت علاوه بر حضور کارشناسان عرصه های مختلف هنری و فرهنگی و قرآنی، از روسای انجمنی ها تخصصی نیز در بررسی درخواست استفاده خواهد شد، تا حقی از کسی ضایع نشود.

رئیس کارگروه صندوق اعتباری هنر استان کردستان اضافه کرد: با توجه به شرایط عضویت صندوق اعتباری هنر، متقاضیان بایستی مدارک لازم در زمینه حوزه فعالیت خویش، به ویژه تولید آثار فرهنگی و هنری از جمله برگزاری نمایشگاه ها، اجراهای تئاتر و موسیقی، تولید آلبوم‌های موسیقی، چاپ کتاب و مستندسازی فعالیت ها را مدنظر قرار دهند.

فلاحی، با اشاره به طرح تکریم و کمک مستمری هنرمندان نیز گفت: بر اساس آیین نامه طرح کمک مستمری و تکریم، این طرح به اساتیدی که بیش از 35 سال سابقه آفرینش کار هنری و با بیش از 60 سال سن موفق به دریافت نشان درجه ۱ هنری و صاحب سبک شناخته شده اند، تعلق می گیرد.

وی اضافه کرد: همچنین اعضاي صندوق، بر اساس آیین نامه مذکور در صورت بیماری، کهولت سن، عائله مندی و از کار افتادگی قادر به تأمین حدأقل معاش خود نباشند و از محل دیگری همچون صندوق های بازنشستگی دولتی یا مؤسسات و نهادهای عمومی غیردولتی مستمری دریافت نکنند، مشمول بهره مندی از طرح کمک مستمری می شوند.
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها