شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۵
مجموعه «آقای ورزش» منتشر می‌شود

مجموعه ۱۰ جلدی کتاب مصور کودک و نوجوان با عنوان «آقای ورزش» چاپ می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در همدان، کتاب مصور ۱۰ جلدی کودک و نوجوان با نام «آقای ورزش» توسط دو نویسنده برجسته استان محسن صیفی‌کار و فاطمه بگزاده تدوین شده و اکنون در مرحله تصویرگری است، کتابی که به زندگی ورزشی شهید علیرضا شمسی‌پور می‌پردازد‌.

سردار شهید علیرضا شمسی پور را باید از نخبگان برشمرد که مردانگی، نستوهی، رزمندگی، مهربانی، بخشندگی، سخت کوشی از ویژگی‌های اوست.

این جست‌وجوگر خستگی ناپذیر نور، آن همه خوبی را در ظرفی موثر به نام ورزش به منصه ظهور نهاده بود و کمالاتش را با شهادت به اوج رساند و در اعلی علیین عند ربهم آرام و تعالی یافت. ورزشکاری و ورزش دوستی او هم نادر است، او در بسیاری از رشته‌ها خود را آزموده و پیروز و موفق از میدان بیرون آمده است هرچند باورش سخت است.

او با وجود مسئولیت‌های متعدد اجتماعی، پاسداری و رزمندگی در جبهه‌ها و مرزهای وطن، در عرصه سخت و شیرین ورزش یک الگوی تمام عیار شده است هرچند ورزشکاران شهید کم نیستند اما کسی که در بیش از ۱۰ ورزش زورآزمایی کرده باشد، شاید بی‌نظیر باشد.

فوتبال، فوتسال، شنا، تنیس، دو و میدانی، غواصی، تیراندازی، دوچرخه سواری، موتورسواری، کوهنوردی، صخره‌نوردی از جمله ورزش‌هایی که شهید در آنها مسلط بود که این ویژگی خاص و استثنایی ما را بر آن داشت تا او را به کودکان و نوجوانان بيشتر و بیشتر معرفی کنیم.

مجموعه ۱۰ جلدی «آقای ورزش» ۱۰ عنوان کتاب در ۱۰ رشته ورزشی و برای مخاطب کودک و نوجوان است که به نویسندگی دو تن از نویسندگان خوب استان نگاشته شده و اکنون به وسیله هنرمندان دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان همدان در حال تصویرگری و طراحی است که این حرکت فرهنگی و هنری در کشور بی‌سابقه است.
بر همین اساس با توجه به اینکه تصویرگری و انتشار کتاب زمان‌بر است، فعلا پوستر این مجموعه ۱۰ جلدی رونمایی،شد تا کتاب نیز هر چه سریع‌تر آماده شود.

بر همین اساس با نویسنده این مجموعه ارزشمند گفت‌وگویی داشتیم که در زیر می‌خوانید.

شهید شمسی‌پور قهرمان ملی است

محسن صیفی‌کار عنوان کرد: حدود ۶ ماه پیش طی جلسه‌ای با تربیت بدنی استان همدان تصمیم بر تدوین کتابی برای  شهید شمسی‌پور که شهید شاخص ملی ورزش کشور نیز بودند، گرفته شد.

وی ادامه داد: بنده معتقد بودم نگارش کتاب مفصلی از زندگی‌نامه شهید به علت نبود زمان کافی تا کنگره شهدای همدان مقدور نیست زیرا باید با چندین نفر مصاحبه می‌شد و این زمان‌بر بود.

نویسنده کتاب آقای ورزش بیان کرد: بنابراین قرار شد کتابی در حوزه کودک ونوجوان نگاشته شود زیرا شهید شمسی‌پور از نوجوانی ورزشکار بود و در زمان جنگ نیز در ورزش‌هایی،چون شنا، غریق‌‌نجات، غواصی، کوهنوردی و...فعال بود.



وی تصریح کرد: شهید شمسی‌پور پس از اتمام دفاع مقدس نیز در ورزش متمرکز شد به طوری که رئیس باشگاه فجر سپاه و سپس رئیس هیات دوچرخه سواری استان همدان شده و در نقش استاد فعالیت می‌کند.

صیفی‌کار با اشاره به اینکه شهید شمسی‌پور در رسته‌های مختلفی فعالیت کرده و مربی ورزشی بود، افزود: در همین راستا پیشنهاد دادم در مورد رشته‌هایی که شهید کار می‌کرد، تحقیق کرده و برای هر کدام کتاب مجزایی بنویسیم.

وی با بیان اینکه در کشور شهیدی با این گستردگی در تسلط بر ورزش نداریم، خاطرنشان کرد: بر این اساس از مریم سلیمی از فعالان حوزه نشر برای جمع‌آوری اسامی دوستان و همکاران سابق شهید کمک گرفتیم تا مصاحبه‌های لازم انجام شود.

این نویسنده برجسته همدان عنوان کرد: طی صحبتی که با خانم فاطمه بگ‌زاده یکی دیگر از نویسندگان همدانی داشتیم، قرار شد با همکاری یکدیگر برای هر رشته ورزشی که شهید شمسی‌پور در آن تسلط داشت، کتاب بنویسیم.

وی با بیان اینکه قرار است ۱۰ کتاب از ۱۰ رشته ورزشی در قالب داستان و خاطره از شهید باشد، افزود: نگارش این کتاب بدین شکل اثر و پیام خوبی برای کودکان و نوجوانان دارد.

صیفی‌کار با بیان اینکه اگر اشتباه نکنم شهید شمسی‌پور در ۱۶ رشته ورزشی کار کرده ولی به همه آنها نشد بپردازیم گفت: شهید شمسی‌پور یکی از قهرمانان ملی است، شهید از اخلاق و منش خاصی نیز برخوردار بود، به طور مثال در گذشته یکی برای خرید دوچرخه مشکل مالی داشت که شهید برای او دوچرخه می‌خرد.

وی یادآور شد: تصویرگری این کتاب‌ها طبق تفاهم‌نامه با دانشگاه فنی و حرفه‌ای حضرت زینب(س)، برعهده آن‌هاست که اکنون تصویرگری در حال انجام است و تلاش می‌کنیم که تا آخر اردیبهشت کار تصویرگری تمام شود.

این نویسنده حوزه دفاع مقدس عنوان کرد: سعی می‌کنیم مجموعه کتب «آقای ورزش» را امسال برای کنگره ۸ هزار شهید استان همدان آماده کنیم اما فعلا برای شناسایی مجموعه، پوستر آن را رونمایی کردیم.  تصویر ساز این اثر محمدحسن شبیری معالی از تصویر گران پیشکسوت کشور و استان و از زحمات سرکار خانم مریم سلیمی برای انجام مصاحبه با دوستان و شاگردان شهید برای این مجموعه ۱۰ جلدی و مساعدت اداره‌کل ورزش و جوانان به ویژه بسیج ورزشکاران استان تشکر کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها