چهارشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۴
صدور 110 هزار مجوز کتاب در سال 1401/ همه خبرنگاران بیمه می‌شوند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی شبکه خبر، صدور 110 هزار مجوز کتاب در سال 1401 و تولید 75 درصد کتاب‌های درسی با کاغذ داخلی را از‌جمله اقدمات درخور توجه سال گذشته در حوزه فرهنگ اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد کشور، در گفت‌وگوی نوروزی شبکه خبر، گزارش عملکرد یک‌ساله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را ارائه کرد.     
 
اسماعیلی با بیان اینکه از سال‌های پیش از آغاز فعالیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم، در مسیر تحقق عدالت فرهنگی کارهای زیادی روی زمین مانده بود گفت: طرح‌های زیادی را در استان‌ها به نتیجه رساندیم که می‌توان به افتتاح مجتمع‌های فرهنگی در ارومیه و کرمان و دیگر شهرهای کشور اشاره کرد. از 300 طرح 100 طرح افتتاح شده است.
 
وی با تأکید بر اینکه در بودجه سال جاری به موضوع معیشت هنرمندان توجه ویژه‌ای شده است ادامه داد: در لایحه بودجه 1402 گام عالی برداشته شود. به‌طور مشخص درباره معیشت هنرمندان به مدیر صندوق اعتباری هنر، گفتم که هر خبرنگاری که بیمه نیست بیمه شود. درباره لایحه «جامع روزنامه‌نگاری» نیز نگرانی‌هایی وجود داشت که رفع می‌شود؛ علاوه‌براین هنرمندان پیشکسوت که مسکن ندارند، حتماً خانه‌دار می‌شوند. 
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یکی دیگر از اقدامات سال گذشته در حوزه فرهنگ، تسهیل در صدور مجوزهای کسب و کار بود.
 
اسماعیلی درباره سندهای حوزه‌های هنر گفت، تمام سندهای سینما، موسیقی و نمایش کارهای کارشناسی خود را به پایان رسانده‌اند؛ بنابراین قول می‌دهم تا پایان سال 1402 تکمیل خواهند شد.
 
وی درباره حوزه نشر و کتاب بیان کرد که نزدیک به 110 هزار مجوز کتاب در سال قبل صادر شده و حدود 60 درصد این مجوزها برای چاپ نخست است؛ همچنین نیاز کاغذ نشر با ارز ترجیحی رفع شد و با توجه به تقویت جریان تولید کاغذ داخلی، 75 درصد کتاب‌های درسی نیز از کاغذ داخل منتشرمی‌شوند.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره بحث حجاب و عفاف نیز به پیمایش پژوهشگاه فرهنگ و ارتباطات اشاره و بیان کرد: طبق پیمایش پژوهشگاه فرهنگ و ارتباطات، نزدیک 80 درصد از زنان پایتخت به الزام حجاب اعتقاد داشتند. جامعه ایرانی عفیف است و این عفاف از قبل اسلام هم وجود داشته است. ضمن توجه به عفت و پوشیدگی، تنوع پوشش و تفاوت سلایق را به رسمیت می‌شناسیم اما قانون هم اجرا می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها