چهارشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۶
بیش از 19 هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی وقف شد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی گفت: در سومین دوره پویش «وقف کتاب، خیر ماندگار» بیش از 19 هزار جلد به کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی وقف شد.

خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با خبرگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در استان آذربایجان‌غربی، گفت: با توجه به برگزاری سومین دوره پویش «وقف کتاب، خیر ماندگار» بیش از 19 هزار جلد کتاب از سوی اشخاص حقیقی و حقوقی، خیرین نیک‌اندیش، ناشران، کتابفروشی‌ها و عموم مردم به کتابخانه‌های عمومی این استان وقف شد.

وی افزود: کتاب وقف شده در موضوعات مختلف از‌جمله دینی، ادبیات، کمک درسی، روانشناسی، تاریخ، حقوق است که پس از بررسی کارشناس منابع، آماده‌سازی و نیازسنجی در سطح کتابخانه‌های عمومی استان توزیع و در دسترس عموم قرار خواهند گرفت.

معصومی ادامه داد: سومین دوره این پویش به همت این اداره کل و با همکاری شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، اداره کل اوقاف و امور خیریه، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان صدا و سیما و بنیاد ایران‌شناسی استان همزمان با دهه وقف در کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی برگزار شد. ترویج فرهنگ و اشاعه سنت حسنه وقف کتاب، ایجاد همبستگی بین مردم و کتابخانه، ارتقاء فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، حفظ میراث فرهنگی و غنی‌سازی منابع کتابخانه‌های عمومی از‌جمله اهداف این پویش بود که به دلیل استقبال عموم تا آذرماه سال جاری تمدید شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی گفت: علاقه‌مندان به مشارکت در این پویش می‌توانند برای وقف کتاب به کتابخانه‌های عمومی، عدد ۱ را به شماره ۱۰۰۰۴۵۰۱۲ پیامک کنند تا کارشناسان اداره‌ کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی با آن‌ها تماس بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها