سه‌شنبه ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۷
بازدید از چاپخانه آلیک‌ و دیدار با واروش آوانسیان به مناسب سال نو میلادی

مدیرکل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل دفتر مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به مناسبت سال نوی میلادی با مدیر چاپخانه آلیک دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، علی‌اکبر ابراهیمی، مدیرکل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اسماعیل جانعلی‌پور، مدیرکل دفتر مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دو‌شنبه ‌(دوشنبه ۱۹ دی‌ماه)، به مناسبت آغاز سال نوی میلادی و تولد عیسی مسیح به چاپخانه آلیک رفتند و با واروش آوانسیان دیدار کردند.
 
در این دیدار، چهار تن از پیشکسوتان صنعت چاپ؛ ناصر کلاری، اسکندر خمسه‌پور، غلامرضا شجاع و میریونس جعفری، همچنین جمعی از کارشناسان دفتر چاپ و نشر و مجامع، تشکل‌ و فعالیت‌های فرهنگی حضور‌‌ داشتند. 
 
 این دیدار، پیرو اقدام سال گذشته دفتر چاپ و دیدار با چاپخانه‌داران ارامنه انجام شد و امسال مدیران معاونت فرهنگی به دیدار واروش آوانسیان، یکی از چاپخانه‌دران ارامنه رفتند‌.

در این دیدار ابراهیمی علاوه بر تبریک سال نوی میلادی، به واروش آوانسیان به پاس سا‌ل‌ها تلاش در حوزه چاپ و نشر لوح تقدیر اهدا شد.
 
همچنین جانعلی‌پور با اشاره به وظایف ذاتی دفتر متبوع خود مبنی بر پیگیری امور پیروان ادیان توحیدی، ضمن تبریک میلاد حضرت عیسی مسیح(ع) و آغاز سال نو میلادی گفت: دفتر مجامع همچون گذشته ضمن پیگیری مسایل مرتبط و مورد تقاضا، آماده همکاری و پیگیری مسایل مربوط با پیروان ادیان توحیدی در سایر دستگاه‌ها و نهادهای دولتی است.
 
وی ادامه داد: با توجه به حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره ترجمه کتاب برای صادرات درصورت ارائه آثار ترجمه شده برای صادرات، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اجرای طرح گرنت مساعدت‌های مقتضی را معمول خواهد داشت.
 
در بخش دیگری از این دیدار، پیشکسوتان صنعت چاپ نیز ضمن تبریک سال نو به ذکر خاطراتی درباره تعامل و همکاری با هموطنان ارامنه فعال در حوزه چاپ پرداختند.
 
مدیر چاپخانه آلیک در زمینه چاپ نشر درحوزه چاپ کتاب و نشریات، روزنامه و مجله فعالیت دارد، ضمن تقدیر و تشکر از این برنامه دیدار به شرح تاریخچه فعالیت این چاپخانه پرداخت و خود را نسل سوم مدیریت این چاپخانه معرفی کرد. 
 
چاپخانه آلیک در شرایط و مشکلات به فعالیت خود پرداخته و با چاپ کتاب و نشریات در ایران به کشورهای مختلف برای مخاطبان خود ارسال داشته و این اقدام را افتخار انتقال فرهنگ ایرانی و معرفی توان و ظرفیت صنعت چاپ ایران دانست.
 
واروش آوانسیان‌ در ادامه با ابراز تشکر از همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، خواستار تداوم همکاری آن وزارتخانه شد.
 
براساس این‌گزارش‌،‌ امروز پیش از این دیدار، یاسر احمدوند، معاون فرهنگی‌ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه جمعی از مدیران معاونت فرهنگی با اسقف سیو سرکیسیان، خلیفه‌گری ارامنه کاتولیک ایران و شارلی انوبه تکیه نماینده منتخب حوزه انتخابیه مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس شورای اسلامی دیدار کرده بود.‌

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها