دوشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۱
بررسی مشکلات صنعت نشر در  برنامه دوشنبه‌های «گفت‌وگوی فرهنگی»

رقیه زهرا پرندآور، از آغاز برنامه کتاب‌محور گفت‌و‌گوی فرهنگی با برگزاری نشست «فقدان پژوهش در صنعت نشر» خبر داد.

رقیه زهرا پرندآور، تهیه‌کننده برنامه «گفت‌وگوی فرهنگی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: با توجه به استقبال مخاطبان رادیو گفت‌وگو از برنامه‌های کتابی و درخواست‌های متعدد مبنی بر تولید و پخش برنامه‌ای مشخص در حوزه بررسی مشکلات حوزه‌ کتاب، برنامه گفت‌وگوی فرهنگی از این هفته هر دوشنبه به این حوزه می‌پردازد.

این تهیه‌کننده با اشاره به اینکه این برنامه پیش‌تر نیز توجه جدی به حوزه کتاب داشته است، ادامه داد:‌ در برنامه‌های گذشته نیز به شکل جدی به حوزه کتاب پرداخته‌ایم و حتی در مناسبت‌هایی مثل هفته کتاب و ایام برگزاری نمایشگاه کتاب تهران به شکل ویژه چند برنامه را به این حوزه اختصاص دادیم؛ اما با توجه به درخواست‌های متعدد، نیاز بود که یک روز خاص مشخص شود تا علاقه‌مندان حوزه کتاب بتوانند در برنامه «گفت‌وگوی فرهنگی»‌، شنونده رویدادهای حوزه کتاب باشند.

وی افزود:‌ در برنامه «گفت‌و‌گوی فرهنگی» کارشناسان شناخته‌شده حوزه فرهنگ و کتاب با حضور در استودیو رادیو گفت‌وگو مشکلات روز این حوزه را بررسی می‌کنند؛ البته با توجه به اینکه همیشه سیاستی را دنبال کرد‌ه‌ایم که شنونده‌ صدای همه دیدگاه‌ها باشیم از حضور کارشناسان حاضر در شهرهای مختلف تهران نیز تلفنی بهره خواهیم برد.

 پرندآور عنوان کرد: با توجه به صحبتی که با مدیران شبکه داشتیم، برنامه گفت‌و‌گوی فرهنگی دوشنبه (28 آذرماه) با توجه به اینکه در هفته پژوهش قرار داریم، به موضوع «فقدان پژوهش در صنعت نشر» می‌پردازد. در این برنامه سیاوش صلواتیان، عضو هیات علمی دانشگاه صداوسیما و دبیر بیستمین دوره جشنواره کتاب و رسانه، سیدعباس حسینی‌نیک، مدیرمسئول انتشارات مجد و فاطمه طارمی، مدیرکل نظارت چاپ و انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان حضور خواهند داشت.


برنامه کتابی «گفت‌وگوی فرهنگی» به تهیه‌کنندگی رقیه زهرا پرندآور با اجرای شهاب دارابیان هر دوشنبه ساعت 20 تا 21 از آنتن رادیو گفت‌وگو موج اف‌ام ردیف 5/103 پخش می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها