جمعه ۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۰
مطالعه و کتابخوانی زمینه‌ساز رشد و پیشرفت کشور است

فرهاد زیویار، استاندار لرستان، در پیامی سی‌امین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران را به فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی تبریک گفت و افزود: «مطالعه و کتابخوانی زمینه‌ساز رشد و پیشرفت کشور است.»

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در لرستان، فرهاد زیویار، استاندار لرستان با صدور پیام، سی‌امین دوره هفته کتاب را تبریک گفت.
متن پیام به شرح زیر است: 

«به نام آنکه جان را فکرت آموخت
«اقراء باسم ربک الذی خلق» اولین آیه مبارکی است که بر پیامبر عظیم‌الشان اسلام نازل و منشا بزرگ‌ترین تحولات بشری در تاریخ شد. اهمیت دانش، خواندن و کتاب همین بس که دین مبین اسلام با خواندن آغاز می‌شود و این دستور صریح پروردگار است که بر حضرت محمد (ص) نازل شد.
کتاب یکی از مفیدترین و ارزشمندترین تولیدات بشر بوده و این میراث ماندگار در بردارنده عصاره فرهیختگان و نخبگان هر ملتی و حاصل تجربه‌های علما و فضلای آن جامعه است.

جوامعی که با کتاب صمیمیت دارند و راه تعالی و روش زندگی خود را در مسیر کتاب جستجو می‌کنند، همواره توفیق رفیق راهشان بوده است. ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه همواره یکی از دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری (مدظله) بوده و معظم‌له در جریان بازدید از سی و‌‌ یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران فرمودند: «نقش کتاب یک نقش بی‌بدیل است، البته بهترین کتاب‌ها، کتابی است که انسان را به سمت خداوند و ارزش‌های والا و انقلابی هدایت کند و امیدواریم کتاب جایگاه حقیقی خود را در جامعه بیابد».

مطالعه مفید، انسان را از هویت خود آگاه ساخته و راه درست زیستن را به او می‌آموزد. کتاب در تمامی ادوار و در مواقع حساس به بشر یاری رسانده و بدین صورت آدمی با اندیشه‌های سالم در مسیر درست زندگی حرکت نموده است.

بدون شک مطالعه و کتاب‌خوانی با بهره‌گیری از منابع مفید و کاربردی علاوه بر افزایش سطح آگاهی و بینش خواننده کتاب، موجب افزایش سطح سواد جامعه و زمینه‌ساز رشد و پیشرفت کشور است.

اینجانب ضمن گرامی‌داشت مقام علمی فیلسوف بزرگ جهان اسلام، علامه طباطبایی (ره)، فرا رسیدن سی‌امین دوره هفته کتاب، کتاب‌خوانی و کتابدار را تبریک عرض نموده و قدردان مساعی گسترده و خالصانه اهالی کتاب به ویژه کتابداران خدوم استان می‌باشم و از درگاه حضرت حق‌تعالی توفیق روز‌افزون فعالین عرصه کتاب و کتابخوانی را در خدمت به فرهنگ، علم و ادب ایران اسلامی، مسألت می‌نمایم.» 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها