سه‌شنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
استان فارس با ۱۵ سرفصل اصلی به استقبال هفته کتاب می‌رود

حمیدرضا قانعی گفت: ۱۵ سرفصل اصلی برای باشکوه‌تر برگزار شدن هفته کتاب در استان فارس در نظرگرفته شده که برنامه تلویزیونی«حوالی کتاب»، جشنواره تصویرگری کتاب کودک و نوجوان، جشنواره طراحی جلد کتاب و مسابقه مجازی «به بهانه کتاب» بخشی از برنامه‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس برای این رویداد فرهنگی است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، حمیدرضا قانعی؛ مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در گفت‌وگو با ستاد خبری سی‌‎اُمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی، درباره برنامه‌های این اداره‌کل در هفته کتاب، بیان کرد: ۱۵ سرفصل اصلی برای باشکوه‌تر برگزار شدن این رویداد فرهنگی در نظرگرفته شده که تهیه برنامه تلویزیونی«حوالی کتاب»، جشنواره تصویرگری کتاب کودک و نوجوان، جشنواره طراحی جلد کتاب، برگزاری مسابقه مجازی «به بهانه کتاب» و اجرای برنامه «معاشرت» بخشی از این برنامه‌ها است.
 
وی افزود: «حوالی کتاب» آیتمی ۳۰ دقیقه‌ای است که به گفت‌وگو با پدیدآورندگان عرصه کتاب و کتابخوانی می‌پردازد. این برنامه از طریق شبکه تلویزیونی فارس پخش می‌شود. «جشنواره تصویرگری کتاب کودک» و «جشنواره طراحی جلد کتاب» نیز جشنواره‌های استانی هستند که به منظور شناخت استعدادهای برتر برگزار می‌شوند و به نفرات برتر آنها جوایزی به رسم یادبود اهدا می‌شود. 
 
قانعی گفت: در مسابقه مجازی «به بهانه کتاب» نیز علاقه‌مندان می‌توانند در پنج دقیقه کتاب‌های مورد علاقه خود که پیش‌تر خوانده‌ و از آنها لذت برده‌اند را با تهیه کلیپ‌های کوتاه به دیگران معرفی کنند. «معاشرت» هم برنامه‌ای با موضوع زندگی‌نامه و آثار نویسندگان شاخص ادبیات است که با همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به منظور معرفی این بزرگان به نسل جوان تدارک دیده شده است.

وی ادامه داد: «طرح معاوضه کتاب» در حومه شهر شیراز و شهرستان‌ها، برگزاری مسابقه نقاشی ویژه کودکان دوره ابتدایی با موضوع کتاب و کتابخوانی و تولید محتوای «چگونه نویسنده شویم» در همکاری با جمعی از نویسندگان و اشاعه آن در فضای مجازی از دیگر فعالیت‌های این اداره‌کل در سی‌‎اُمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی خواهد بود.
 
مدیر‌کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در پایان اظهار کرد: در همکاری‌ با سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف استان فارس تا پایان سال ۱۴ نشست تخصصی با محوریت مسائل اجتماعی و کتاب و کتابخوانی در استان برگزار می‌شود. نخستین برنامه از این سری نشست‌ها نیز همزمان با سی‎اُمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی برگزار خواهد شد.
 
سی‌اُمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «ما همانیم که می‌خوانیم» از ۲۱ تا ۲۷ آبان‌ماه ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها