سه‌شنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۹
تجلیل انجمن فناوری چاپ از محمدرضا روح‌روان به‌دلیل برندسازی در صنعت چاپ

انجمن علمی فناوری چاپ ایران از محمدرضا روح‌روان، مدیر عامل شرکت چاپ ایرانیان سپهر آسمان به‌دلیل مشارکت فعال در برندسازی صنعت چاپ کشور و مسئولیت‌های اجتماعی تجلیل کرد.

محمد بیطرفان، رئیس انجمن علمی فناوری چاپ ایران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب‌ ایران‌(ایبنا)، با اشاره به تقدیر این انجمن از محمدرضا روح روان مدیر عامل شرکت چاپ ایرانیان سپهر آسمان، گفت: روز گذشته (دوشنبه 23 خرداد) به همراه مهرداد بیات، عضو هیات مدیره انجمن با اهدای لوح تقدیر از مشارکت فعال و سازنده وی در برندسازی صنعت چاپ کشور و مسئولیت‌های اجتماعی تجلیل کردیم
 
وی ادامه داد: در ابتدای این دیدار محمد‌رضا روح‌روان، با اشاره به روند شکل‌گیری و توسعه فعالیت‌ها و خدمات شرکت چاپ ایرانیان سپهر آسمان در رفع نیازهای داخلی در حوزه بسته‌بندی انعطاف‌پذیر از فعالیت‌های نوین، اثربخش و تحول‌آفرین انجمن علمی فناوری چاپ ایران تقدیر و بر نقش‌آفرینی هرچه بیشتر انجمن تاکید کرد.
 
بیطرفان با اشاره به بخش دیگر صحبت‌های روح روان، توضیح داد: وی در ادامه از مسایل مالیاتی، اخذ تعهد ارزی، رقابت‌های مخرب، وابستگی شدید به واردات در حوزه مواد اولیه، عدم تربیت نیروی انسانی ماهر، پافشاری بر آموزش با روش استاد شاگردی و بی‌توجه به امر آموزش‌های اکادمیک و پژوهش به‌عنوان چالش‌های پیش‌رو برشمرد و خواستار رفع موانع تولید در حوزه صنعت استراتژیک چاپ شد.

روح‌روان در پایان سخنان خود بر آمادگی این شرکت برای هر نوع همکاری و حمایت همه‌جانبه از برنامه‌های اثربخش انجمن به‌عنوان متولی اصلی حوزه آموزش و پژوهش تاکید کرد.
 
بیطرفان با بیان اینکه شرکت چاپ ایرانیان سپهر آسمان از مجموعه‌های پیشرو، تاثیرگذار و برتر در حوزه چاپ و بسته‌بندی انعطاف‌پذیر است، با گرامیداشت یاد مرحوم عابدین روح روان، بنیان‌گذار این شرکت، گفت: سازماندهی و مدیریت خوب و روزآمد این شرکت ازسوی فرزندان آن مرحوم، ارزشمند است.
 
وی در ادامه با اشاره به روند فعالیت‌های متنوع، نوین و آینده‌نگرانه انجمن علمی فناوری چاپ ایران،  توضیح داد: ایجاد رشته‌های تحصیلی دانشگاهی و آموزش‌های هدفمند و استاندارد به‌عنوان یکی از الزامات انکارناپذیر در حوزه صنعت استراتژیک چاپ ضرورت دارد.
 
بنیان‌گذار انجمن علمی فناوری چاپ ایران سپس در اولویت قرار گرفتن امر پژوهش و حمایت عملی از پژوهشگران و طرح‌های پژوهشی مورد نیاز را به‌عنوان تنها راه برون‌رفت از شرایط موجود و حرکت به سمت وضع مطلوب برشمرد و تاکید کرد: با توجه به نامگذاری امسال به‌عنوان سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین شایسته است متولیان امر بسترها و زیرساخت‌های لازم برای حضور دانشجویان و نخبگان دانشگاهی در این صنعت و تشویق فعالان صنعت راهبردی چاپ کشور به سمت تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان با مشارکت جامعه علمی کشور را هرچه سریع‌تر مهیا و در دستور کار خود قرار دهند.
 
بیطرفان تاکید کرد: بی‌توجهی متولیان به ایجاد ارتباط تنگاتنگ با دانشگاه‌ها و نبود فرآینده بهره‌گیری از توان جامعه علمی و پژوهشی کشور به‌صورت واقعی و عملی همچنین نقص در بکارگیری مدیریت علمی، دلیل اصلی عقب‌ماندگی و چالش‌های پیش‌رو این صنعت های تکنولوژی است.
 
وی با بیان اینکه انجمن علمی فناوری چاپ ایران در دوران 8 ساله حیات خود با برگزاری حدود 100 رویداد علمی و تخصصی، در ارتقاء جایگاه صنعت راهبردی چاپ کشور نقش‌آفرین بوده است، گفت: انجمن، تغییرات مشهود در نوع و جنس مطالبات عمومی فعالان این صنعت و ترویج علم و دانش همچنین امر آموزش و پژوهش را بر عهده گرفته است.

رئیس انجمن علمی فناوری چاپ ایران با بیان اینکه نقش سازنده تشکل‌های سراسر کشور در ایجاد یک هم‌افزایی در راستای تحقق و پیاده‌سازی حلقه‌های مفقوده امری انکارناپذیر است، گفت: خود‌اتکایی و سرمایه‌گذاری در برندسازی صنعت چاپ کشور و مشارکت در مسئولیت‌های اجتماعی در شرایط امروز امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.
 
بیطرفان همچنین با اشاره به صحبت‌های مهرداد بیات، عضو هیات‌مدیره انجمن علمی فناوری چاپ ایران در این نشست، گفت: بیات در این دیدار به برخی از فعالیت‌های انجمن بر تاثیرگذاری میان‌مدت و بلند‌مدت برنامه‌های انجمن تاکید کرد و یادآور شد که فعالان صنعت راهبردی چاپ به منظور حرکت به سمت جلو و رفع چالش‌های پیشرو لازم است در امر آموزش و پژوهش بطور جدی سرمایه‌گذاری کنند.

وی همچنین به بخش دیگر صحبت‌های بیات، توضیح داد: طبق گفته‌های وی تجربه نشان داده است که آموزش‌های رایگان، جزیره‌ای و غیرهدفمند اثربخشی لازم را نداشته و حتی در برخی از موارد آسیب‌زننده هم بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها