دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۵
نمايش شاهنامه‌های نفيس خطی و چاپ سنگی در حرم مطهر رضوی

همزمان با سالروز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی، شاهنامه‌های نفیس خطی و چاپ سنگی در حرم مطهر رضوی به نمایش درآمد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در خراسان‌رضوی، نمایشگاه شاهنامه‌های نفیس خطی و چاپ سنگی در موزه قرآن و هدایای رهبری حرم مطهر رضوی آغاز بکار کرد.
 
در این نمایشگاه 10 نسخه خطی متعلق به قرن دهم هجری قمری به نمایش گذاشته شد که در 25، 27 و 28 سطر به خط نستعلیق کتابت شده و دارای مجالس تصویر است.
 
در بخش دیگری از این نمایشگاه 15 نسخه چاپ سنگی از قرن 13 به بعد در معرض بازدید قرار گرفته است که در فاصله زمانی 1267 تا 1326 قمری به چاپ رسیده است.
 

این نمایشگاه از 25 اردیبهشت تا 8 خرداد ماه برای بازدید علاقه‌مندان در محل موزه قرآن و هدایای مقام معظم رهبری در حرم مطهر رضوی مشهد دایر خواهد بود. 
 
همچنین به مناسبت سالروز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی در مشهد و شهرستان‌ها به برگزاری نمایشگاه موضوعی با محوریت شاهنامه اقدام کردند.
 
در این نمایشگاه‌ها که با هدف ترویج زبان فارسی وزنده نگه داشتن یاد سرمایه‌های ادبی ایران برگزار شد، آثاری با محوریت این حکیم فرزانه در معرض بازدید عموم قرار داده شد.
 

حکیم سخن، فردوسی حیکم، حماسه فردوسی، از جمله عناوین نمایشگاه‌های برگزار شده در کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی در بروجرود و تربت حیدریه، و کتابخانه‌های زینبیه و جوادالائمه در مشهد است.
 
در این نمایشگاه ها که از 3 تا 10 روز برای بازدید علاقه‌مندان دایر خواهد بود، آثاری چون «شاهنامه پژوهی»، «رستم و سهراب»، «گذر از هفتخان»، «اختیارات شاهنامه»، «شاعر افلاکی»، «شکوه سرودن» و «استاد سخن» در معرض بازدید قرار گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها