دوشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳
تفاهم‌‌نامه سه جانبه انجمن فناوری چاپ با دانشگاه آزاد و اتحادیه چاپ خراسان رضوی امضا شد

تفاهم‌نامه ٣ جانبه علمي، آموزشي و پژوهشي بين انجمن علمي فناوري چاپ ايران، دانشگاه آزاد اسلامي استان خراسان رضوی و اتحاديه صنف صنعت چاپ و بسته بندي استان خراسان رضوی امضا شد.

محمد بیطرفان، رئيس انجمن علمي فناوري چاپ ايران  در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، از امضای تفاهم‌نامه ٣ جانبه علمي، آموزشي و پژوهشي خبر داد و گفت: این تفاهم‌نامه میان انجمن، اتحاديه صنف صنعت چاپ و بسته‌بندي استان خراسان و دانشگاه آزاد اسلامي استان خراسان رضوي به امضا رسید.
 
وی با شرحی از مراسم امضای تفاهم‌نامه، عنوان کرد: در این نشست محسن مرادي، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامي استان خراسان رضوي و واحد مشهد با استقبال از شكل‌گيري همكاري مشترك ٣ جانبه در حوزه صنعت چاپ، به معرفي توانمندي‌ها، ظرفيت‌هاي آموزشي و در اختيار داشتن شبكه‌اي از استادان و پژوهشگران پرداخت.
 
بیطرفان افزود: مرادي در ادامه با اشاره به پتانسيل‌هاي انجمن علمي فناوري چاپ ايران در ايجاد پل ارتباطي بين دانشگاه و صنعت، آمادگي كامل اين دانشگاه را در رفع نيازهاي آموزشي و آكادميك مورد نياز اعلام کرد.
 
بیطرفان با اشاره به سخنان علي مغاني، رئيس اتحاديه صنف صنعت چاپ و بسته‌بندي استان خراسان رضوي نیز گفت: وی در این نشست موضوع آموزش و پژوهش در صنعت راهبردي چاپ را یكي از حلقه‌هاي مفقوده اين صنعت برشمرد و گفت که يكي از دغدغه‌هاي مستمر اعضاي هيات مديره اين اتحاديه، ارتقای سطح دانش پرسنل و مديران صنعت چاپ و بسته‌بندي استان بوده است.
 
وی همچنین یادآور شد: علي مغاني در ادامه امضاي تفاهم نامه ٣ جانبه بين اتحاديه، انجمن و دانشگاه آزاد را بهترين مدل همكاري براي تحقق هم‌افزايي بين صنعت و دانشگاه اعلام کرد و گفت که با افزايش سرعت تغيير تكنولوژي‌ها در صنعت چاپ بيش از هر زماني ديگري به اين همكاري و ارتباط علمي، آموزشي و پژوهشي با مراكز علمي احساس نياز مي‌شود.
 


بیطرفان با بیان اینکه بنده نیز گزارشي از فعاليت‌هاي ٨ ساله انجمن، ارائه کردم، گفت: معتقدم که تحقق اين تفاهم‌نامه گامي نوين و بلند در پيوند عملي بين دانشگاه و صنعت استراتژيك چاپ استان خراسان رضوي همچنین استفاده از جامعه علمي اين استان برای تامين و ارتقاي دانش علمي، تخصصي و مديريتي بدنه اين صنعت است.
 
وی ادامه داد: امروز صنعت چاپ يك صنعت دانشي، فناورانه، هاي تكنولوژي و راهبردي است كه توسعه و فراگير کردن آموزش آكادميك در آن، بهره‌وري و ارتقاي كيفيت سرمايه انساني  و هم‌افزايي بين دانش تجربي و دانش علمي و آكادميك را به همراه خواهد داشت.
 
بیطرفان با بیان اینکه يكي از مزيت‌هاي صنعت هاي تكنولوژي چاپ بين رشته‌اي بودن آن است، تاکید کرد: مزیت دیگر امكان ورود بسياري از دانشكده‌ها و رشته‌ها از جمله فني مهندسي، مديريت، IT، صنايع غذايي و … به طرح‌هاي پژوهشي در اين صنعت است كه فرصت كم نظيري را براي هيات علمي دانشگاه آزاد اسلامي خلق خواهد کرد.
 
بیطرفان همچنین به برخي از بندهاي اين تفاهم نامه، گفت: شكل‌گيري این رویداد اقدامي روبه جلو و الگوي بي نظيري در صنعت استراتژيك  چاپ كشور است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها