سه‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴
کاهش استقبال ناشران از مجموعه داستان کوتاه/ بیشتر آثار بخش داستان کوتاه جایزه جلال متعلق به نوقلمان است

هادی خورشاهیان از داوران بخش مجموعه داستان کوتاه چهاردهمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد تاکید کرد که دلیل اصلی حجم کمتر این گونه آثار در مقایسه با رمان، وضعیت نشر و اقبال ناشران به چاپ رمان است.

هادی خورشاهیان در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) با اشاره به وضعیت مجموعه‌ داستان‌های منتشر شده در سال‌‌های اخیر اظهار کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر اقبال به چاپ مجموعه داستان کمرنگ‌تر شده و به همین دلیل است که بسیاری از نویسندگان به رمان‌نویسی روی آورند و کمتر به خلق مجموعه داستان کوتاه می‌پردازند.

وی ادامه داد: شاهد این ادعا سه برابر بودن تعداد رمان نسبت به مجموعه داستان کوتاه در آثار ارسالی به دبیرخانه چهاردهمین جایزه ادبی جلال آل احمد است. ناشران ادعا می‌کنند که مخاطبان بیشتر به رمان علاقه دارند و از این رو بیشتر به این حوزه می‌پردازند.

این نویسنده، منتقد ادبی و داور بخش مجموعه داستان کوتاه چهاردهمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد افزود: بیشتر مجموعه داستان‌های کوتاه ارسالی به دبیرخانه جایزه جلال متعلق به نوقلمان بودند و کمتر اثری را از نویسندگان شاخص و باتجربه شاهد بودیم.

خورشاهیان در پایان گفت: از 260 مجموعه داستان کوتاه ارسالی به دبیرخانه جایزه آثار با کیفیت کم نبودند؛ اما کمتر با اثری شاخص و ممتاز روبه‌رو شدیم. از میان آثار رسیده به مرحله دوم داوری 100 مجموعه‌داستان کوتاه به دقت بررسی و در نهایت پنج مجموعه داستان برگزیده را انتخاب کردیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها