دوشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴
حاج قاسم سلیمانی به روایت نشر/ بیشترین چاپ مجددها کدام‌اند؟

در بانک اطلاعات کتاب و ناشران، از سال 1394 تا کنون (12 دی‌ماه 1400)، 212 عنوان کتاب چاپ اولی با موضوع شهید سلیمانی ثبت شده و مجموعا 700 نوبت چاپی، کتاب از سوی ناشران مختلف روانه بازار شده‌ است.

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ افزایش تالیف و انتشار عناوین جدید درباره سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی، بعد از تاریخ شهادت (13 دی‌ماه 1398) امری طبیعی بوده است که در آمارهای بانک اطلاعاتی خانه کتاب و ادبیات ایران، به وضوح قابل مشاهده است. اما تالیف و انتشار کتاب درباره سردار شهید، به پیش از این تاریخ مربوط می‌شود که این مساله، گواهی‌است بر توجه نویسندگان، پژوهشگران و اهالی نشر به شخصیت و منش حاج قاسم سلیمانی و ضریب نفوذ و تاثیرگذاری بالای او در جامعه.
 
700 نوبت چاپی؛ بیش از 2میلیون شمارگان
در بانک اطلاعات کتاب و ناشران، از سال 1394 تا کنون (12 دی‌ماه 1400)، 212 عنوان کتاب چاپ اولی با موضوع شهید سلیمانی ثبت شده و مجموعا 700 نوبت چاپی، کتاب از سوی ناشران مختلف روانه بازار شده‌ است. مجموع صفحات این کتاب‌ها، 103 هزار و 154 صفحه است که در شمارگان 2میلیون و 24هزار و 350 نسخه‌ای، به انتشار رسیده‌اند.*
 
بررسی‌ها نشان می‌دهد که «تالیف» بیشترین سهم را از میان 212 عنوان کتاب مربوط به حاج‌قاسم سلیمانی به خود اختصاص داده و گردآوری، در جایگاه دوم قرار دارد.


10 کتابی که بیشترین نوبت چاپ را داشته‌اند
از منظر، عدد «نوبت چاپ» بخش قابل توجهی از کتاب‌هایی که حول محور شخصیت و زندگی سردار دل‌ها، حاج‌قاسم سلیمانی منتشر شده است، 2 رقمی است که این مساله، از استقبال مخاطبان از این کتاب‌ها و تمایلشان به درک و شناخت بیشتر آن سردار شهید دارد. در صدر این آمار، کتاب «شاخص‌های مکتب شهید سلیمانی» است که مشخصا به توصیف زوایای مختلف شخصیت و منش و مکتب آن شهید بزرگوار مربوط می‌شود و 120 نوبت به چاپ رسیده است.


در میان فهرست کتاب‌های منتشر شده درباره حاج قاسم سلیمانی، تالیف چند کتاب به زبان انگلیسی نیز به چشم می‌خورد که جالب توجه است؛ هرچند به‌نظر می‌رسد در این زمینه، و با هدف شناساندن سردار سلیمانی به مخاطبان بین‌المللی، به تلاش‌ بیشتری نیاز است.


* بر اساس اطلاعات مربوط به بعضی دیگر ازنهادهای مرتبط با کتاب و نشر، محتوای تهیه شده در دو سال اخیر با موضوع شهادت حاج قاسم سلیمانی 420 عنوان کتاب چاپ اول است و آمار منتشر شده در این گزارش صرفا بر مبنای اطلاعات ثبت شده  در بانک اطلاعات کتاب و ناشران است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها