شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
«دالان‌های نمک» در ویترین کتابفروشی‌ها

سومین کتاب حسین زارعی، نویسنده و نمایشنامه‌نویس جنوبی با عنوان «دالان‌های نمک» به همت انتشارات «چلچله» منتشر شد.

نویسنده «دالان‌های نمک» در این باره به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر گفت: «دالان‌های نمک» دربردارنده 6 نمایشنامه‌ تک‌نفره با عنوان‌های «سرهنگ مسلسل جاده»، «شربانی به سمت یا»، «دالان‌های نمک»، «پیک آرامش»، «به رو» و «بعد از ظهر پشت بام» است.

حسین زارعی ادامه داد: این سومین مجموعه‌ای است که در حوزه نمایشنامه منتشر می‌کنم. در این مجموعه به موضوعاتی چون جنگ، دریا و فرهنگ جنوب، تاریخ باستان و ملیت ایرانی، تاریخ دینی، قومیت‌ها و جنگ‌های قومیتی، فشارهای زندگی و خودکشی پرداخته‌ام.

وی در پایان یادآور شد: این اثر، مجموعه نمایشنامه‌های تک پرسوناژ (تک‌نفره) من را دربرمی‌گیرد که برخی از آن‌ها از سوی گروه‌های نمایشی استان‌های دیگر به روی صحنه رفته یا در حال تمرین هستند و برخی هم هنوز به روی صحنه نرفته‌اند.

یادآوری می‌شود، حسین زارعی، داستان‌نویس، نمایشنامه‌نویس و منتقد ادبی متولد سال 1356 در بندر گناوه و دانش‌آموخته رشته‌های ادبیات نمایشی و حقوق در مقطع کارشناسی ارشد است. وی فعالیت هنری خود را از دوران دبیرستان و سپس با عضویت در انجمن هنرهای نمایشی گناوه در سال 71 به‌صورت حرفه‌ای آغاز کرد. زارعی همان سال به خاطر بازی در نمایش «حکایت سبز»، مقام اول بازیگری مرد جشنواره سوره استان بوشهر را کسب کرد.

از جمله موفقیت‌های دیگر زارعی در رویدادهای تئاتری کشور و استان بوشهر می‌توان به کسب جایزه نمایشنامه‌نویسی استان بوشهر در سال 88، کسب جایزه نویسنده برگزیده کنگره ملی شعر و داستان بندرعباس در سال‌های 81 و 82، دریافت جایزه ملی ادبی اصفهان (داستان کوتاه) در سال 82، کسب مقام برگزیده جایزه ملی داستان‌نویسی درود در سال 84، کسب جایزه اول نمایشنامه‌نویسی سال جنگ در سال 86 و... اشاره کرد. افزون بر این، زارعی در برخی از جشنواره‌های تئاتری و داستان‌نویسی مثل جایزه «واو»، جایزه قلم طلایی، جشنواره استانی تئاتر بوشهر و... به‌عنوان داور حضور داشته است.

این نویسنده همچنین پیش از این مجموعه داستانی به نام‌ «ادکلن و کپه‌های خارشتر» به همت انتشارات دریانورد راهی بازار کتاب کرده که مورد استقبال منتقدان داستان قرار گرفته است. وی هم‌اینک یک مجموعه داستان دیگر هم برای چاپ آماده دارد.

از دیگر فعالیت‌های زارعی می‌توان به نگارش فیلمنامه و ساخت فیلم کوتاه اشاره کرد که ساخت فیلم کوتاه «خوشه‌های گندم‌زار»، نگارش فیلم کوتاه «خرفخونه»، نگارش مشترک تله فیلم «ابی سی‌دی» به سفارش شبکه سوم سیما، نگارش تله فیلم «پسر خوانده»، نویسندگی سریال تلویزیونی «بوی غریب آشنا» و... از جمله آثار وی در این حوزه است. وی به تازگی سومین مجموعه نمایشنامه خود را با عنوان «دالان‌های نمک» به همت انتشارات چلچله چاپ کرده است. این مجموعه نمایش تک‌پرسوناژ پنجشنبه، 25 آذرماه در آیینی به‌صورت اختصاصی به همت هنرمندان تئاتری استان بوشهر رونمایی خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها