دوشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
معرفی تازه‌های کتاب استان گلستان در «شب‌های دانایی»

کارشناس نشر‌ و کتاب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، گفت: برنامه «شب‌های دانایی» با هدف رونمایی و معرفی تعدادی از کتاب‌های تازه منتشر شده در استان گلستان، در ایام هفته کتاب و کتابخوانی در بستر فضای مجازی برگزار می‌شود.

«کاظم کاویان» کارشناس نشر‌ و کتاب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در گلستان، گفت: از ابتدای آغاز بیست و‌ نهمین دوره هفته کتاب و کتاب‌خوانی‌(24 آبان) جمهوری اسلامی هر شب یکی از کتاب‌های منتشر شده (7 عنوان کتاب) توسط ناشران گلستانی در بسترمجازی  تحت عنوان برنامه «شب‌های دانایی» معرفی خواهد شد.

وی بدون اولویت، درباره کتاب‌هایی که در فهرست معرفی مجازی قرار گرفته‌اند، گفت: کتاب «پیامدهای روانی مهاجرت» تالیف و ترجمه «عماد قاسمیان مبرهن» در برنامه ی معرفی مجازی قرار دارد.

وی درباره این کتاب، گفت: کتاب مذکور به همت نشر «ویراست» روانه بازار نشر شده است و اثری بر پایه موضوع روان‌شناسی و بهداشت روانی است که نویسنده آن را در چهار فصل «افسردگی پس از مهاجرت»، «عدم تحمل بلاتکلیفی در مهاجرین»، «خشم و پرخاش مهاجرین» و «سلامت روان در مهاجرین» به رشته تحریر درآورده است.

کاویان ادامه داد: کتاب «نژادپرستی و تعصب قومی» از دیدگاه آِیات و روایات به قلم «فاطمه فتحی» که کتابی در 87 صفحه و 3 فصل «مفهوم نژادپرستی و تعصب و مباحث مقدماتی»، «گستره نژادپرستی و تعصب در آیات و روایات»  و «آثار و پیامدهای نژادپرستی و تعصب و راه‌های مقابله با آن» است در برنامه «شب‌های دانایی» قرار‌ دارد که در آن نویسنده کوشیده با اشاره به آیات و روایات متعددی که به نکوهش نژادپرستی و تعصب پرداخته‌اند به این موضوع توجه نشان دهد.

وی درباره دیگر کتابی که در «شب‌های دانایی» معرفی خواهد شد، گفت: کتاب «جایگاه امنیت در اندیشه‌های خدامحور و انسان محور» به قلم «سید جواد موسوی طاها» که اثری است که در چهار فصل «کلیات»، «امنیت در جوامع سکولار»، «امنیت در جوامع دینی» و «تفاوت‌ها و شباهت‌ها» به رشته تحریر در‌آمده و نویسنده کوشیده مسئله امنیت که از نیازهای ضروری و ابتدایی بشر به شمار می‌رود را در این جوامع مورد بحث و بررسی قرار دهد.

کارشناس نشر‌ و کتاب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، ادامه داد: کتاب «تاثیر منابع نامشهود بر کارآفرینی و صادرات» از دیگر کتاب‌های معرفی مجازی است که «مسیح مقری» آن را تالیف کرده و در 7 فصل کلیات، منابع نامشهود، چارچوب، کارآفرینی، صادرات، قابلیت‌ها و دیگر تحقیقات انجام شده، کوشیده با ذکر مصادیقی مفاهیمی چون منابع نامشهود، کارآفرینی، صادرات و بازاریابی را مورد بحث و بررسی قرار دهد.

کاظم کاویان ادامه داد: کتاب «گلستان شاعران» معرفی نامه شاعران معاصر سرزمین گرگان و استان گلستان که به نویسندگی و پژوهشگری «علی بایزیدی» و به همت نشر «بنام» روانه بازار کتاب شده است؛ معرفی نامه شاعران معاصر استان گلستان» بوده که در آن حدود 300 شاعر شناسایی و معرفی شده و ماحصل پژوهش و تلاش 14 ساله مولف و در 614 صفحه و مصور منتشر شده است.

کاویان با اشاره به اینکه بنا است در یکی از برنامه‌های مجازی رمان نویسنده جوان و دهه هفتادی با عنوان «در بشَرّی هیچ سِدری تنها نمی‌ماند» معرفی شود، گفت: این رمان خوش خوان به قلم «زهرا شاکری‌فر» و به همت نشر «نارنجستان» منتشر شده است.

وی در توضیح این رمان، عنوان کرد: در رمان «در بشَرّی هیچ سِدری تنها نمی‌ماند» با دختری روبه‌رو می‌شویم که پس از رفتن پدرش در میان اشیا قدیمی به جای مانده از او  عکسی پیدا می‌شود که  قصه نویسنده را تا زمان جنگ‌های لبنان پیش می‌برد.

کاویان در پایان، گفت: آخرین کتابی که در برنامه مجازی معرفی خواهد شد، کتاب «سیمای پیامبران در منظومه‌های عطار نیشابوری» به قلم «یوسف لاطف و فاطمه کندلوئی» است که به همت «انتشارات نوروزی» منتشر شده و اثری است که در 3 فصل تدوین شده و فلسفه رسالت بیست پیامبر را به طور یک‌جا بیان می‌کند و در برخی موارد از این اثری تحقیقی، نقاط مشترک و تفاوت بین کتب آسمانی از جمله قرآن، تورات و انجیل را عنوان می‌کند.

یادآوری می‌شود بیست و نهمین هفته کتاب و کتاب‌خوانی جمهوری اسلامی ایران از 24 آبان تا 1 آذرماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها