شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳
 به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط‌عمومی انتشارات سروش؛ کتاب «روان‌شناسی در سینمای هالیوود»، به اهمیت سینما و استفاده آن از روان‌شناسی به‌ویژه در سینمای هالیوود پرداخته است و استفاده سینمای حرفه‌ای از روان‌شناسی را به‌عنوان یک اصل مسلم و ضرورتی هنری به‌خوبی مطرح کرده است.

این اثر نخستین کتاب مدون در حوزه تلفیق رویکردهای روان‌شناختی و مطالعات عرصه فیلم‌سازی است. تلفیق خوب مباحث سینما و موضوعات روان‌شناختی، به‌منزله دو بال محتوایی و ساختاری، سینمای اثرگذار را مطرح می‌سازد. موضوعاتی چون: نماد در فیلم، رفتار انسان‌ها در سینما، کهن‌الگوها و تعارضات فردی و اجتماعی، تأثیر نمایش در بهبود اختلالات روانی، هیجان‌دهی، درک روایی فیلم، برانگیختگی هیجانی و انگیزشی، الگوسازی و شکل‌دهی رفتار، تغییر نگرش و ایجاد تصورات قالبی و باورها و استفاده از فیلم برای روان‌درمانگری فردی و جمعی، از جمله موضوعاتی هستند که در این کتاب درباره آن‌ها بحث شده و تعامل نزدیک سینما و روان‌شناسی را به رخ کشیده است.
 
هدف این کتاب آشنا کردن دانشجویان رشته فیلم‌سازی با مفاهیم و مضامین روان‌شناختی موجود در فیلم‌های سینمایی و چگونگی کاربرد روان‌شناسی در فیلم‌سازی از یک سو، و ارائه دیدگاه به مخاطبان و متخصصان سلامت روان برای نگریستن به فیلم‌های سینمایی از زاویه روان‌شناختی، از سوی دیگر است.
 
چاپ دوم این اثر در 379 صفحه وزیری، شمارگان 500 نسخه و با قیمت 60هزار تومان توسط انتشارات سروش در اختیار علاقه‌مندان به مباحث این حوزه قرار گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها