یکشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰
شماره پاییزی «وزن‌دنیا» با مروری بر کارنامه‌ کاری محمدعلی سپانلو

شماره‌ نهم ماهنامه‌‌ «وزن‌دنیا» با تیتر «کاشف از یاد رفته‌ها» که مروری تحلیلی بر کارنامه‌ کاری محمدعلی سپانلوست، منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)،‌ در این شماره‌‌‌ «وزن‌دنیا» می‌توانیم از شاعران استان‌های تهران، کرمانشاه، کهگیلویه و بویر‌احمد، گیلان، لرستان و یزد شعر بخوانیم.

علاوه بر شعر این استان‌ها، دو بخش «آن‌سوی مرزها» و «کارنامه» بازتاب‌دهنده‌ شعر شاعران ایرانی خارج از کشور و بخش دوم، منعکس‌کننده شعرهای شاعران کارگاه شعر مهدی فرجی است.

وزن‌دنیا در بخش «تعریف و تبصره»‌ی این شماره و پرونده‌ای با تیتر «کاشف از یاد رفته‌ها» مروری تحلیلی داشته بر کارنامه‌ محمدعلی سپانلو، از نویسندگان این پرونده می‌توان به سعدی گل‌بیانی، فریده روا، بهزاد خواجات، مهرنوش قربانعلی، علی ثباتی، رضا رحمتی راد، علی مسعودی‌نیا، شهریار خسروی و سیدفرزام حسینی اشاره كرد.

«یک گفتگوی گمشده با محمد‌علی سپانلو»، عنوان گفت‌وگویی‌ منتشر نشده با سپانلوست که پوریا سوری آن‌ را انجام داده‌ و در ادامه این پرونده می‌توانید آن را مطالعه کنید.

همچنین «وزن‌دنیا» در میزگردی با حضور عبدالعلی عظیمی، علیرضا بهنام و روجا چمنکار، به زندگی شعری محمدعلی سپانلو پرداخته است.

بخش «هوای تازه» بخش دیگری‌ از این شماره‌ «وزن دنیا» است که با ساز و کار جدیدش، در هر شماره به معرفی شاعران برگزیده‌ در دو بخش شعر آزاد و کلاسیک می‌پردازد، و در این شماره نقد و بررسی کوتاهی داشته بر اشعار جمال‌الدین بزن، شاعر برگزیده‌ بخش آزاد اهل کهگیلویه و بویراحمد و فرزین منصوری شاعر برگزیده‌ بخش کلاسیک اهل کرمانشاه.

در بخش «صندوق پستی» این شماره یادداشتی از شهریار خسروی می‌خوانیم با عنوان بحثی در لوازم نظری و روش‌شناختی نگارش تاریخ ادبیات ایران پس از انقلاب.

شماره‌ نهم «وزن دنیا»، در  ١٨٨ صفحه و به قیمت ٥٠ هزار تومان از امروز در کتاب‌فروشی‌ها و کیوسک‌های مطبوعاتی معتبر در دسترس مخاطبان شعر است و علاقه‌مندان می‌توانند برای آگاهی از مراکز خرید مجله به آدرس اینستاگرام و تلگرام مجله با عنوان @vaznedonya مراجعه و یا از سایت مجله www.vaznedonya.ir کسب آگاهی کنند.

مدیرمسئول و صاحب‌امتیاز «وزن دنیا» پوریا سوری و سردبیر آن علی مسعودی‌نیا است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها