جمعه ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲
سالمندان صربستانی دوران کرونا را با کتاب سپری می‌‌کنند

مهدی شیرازی از اقدام دو ناشر صربستانی در اهدا 8000 جلد کتاب به سالمندان این کشور خبر داد.

مهدی شیرازی، رایزن فرهنگی ایران در صربستان در گفت‌و‌‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، درباره ابتکار برخی ناشران صربستانی در دوره شیوع ویروس کرونا بیان کرد: انتشارات لاگونا و وولکان، دو مرکز انتشارات بزرگ در صربستان در زمان وضعیت اضطراری ناشی از شیوع ویروس کرونا، تصمیم گرفتند  8000 جلد کتاب به سالمندان هدیه کنند.

وی ادامه داد: انتشارات لاگونا و وولکان با این هدف که کتاب  گذران روزهای دشوار برای سالمندان را آسان‌تر می‌کند، 8000 جلد کتاب را در بسته‌بندی‌های متعدد به شهرداری بلگراد به‌عنوان هدیه برای سالمندان تحویل دادند.

شیرازی با اشاره به همکاری شهرداری بلگراد با دو ناشر  اهدا‌کننده کتاب ادامه داد: آندریا رادولوویچ، معاون رئیس مجمع عمومی شهرداری بلگراد معتقد است، این دو انتشارات با اقدام بشردوستانه و شناخت نیاز سالمندان در این زمان دشوار برای شهر بلگراد و تمام کشور این کتاب‌ها را هدیه کردند.

رایزن فرهنگی ایران در صربستان گفت: ایوان کارل، مسئول فرهنگی شهرداری بلگراد نیز این اقدامات بشردوستانه را نشانه مسئولیت‌پذیری فرهنگی می‌داند و معتقد است این تصمیم نشان می‌دهد در کشور ما در مواقع دشوار، وحدت و همبستگی وجود دارد. این تلاش‌ها بی‌تردید، آغاز کمک‌های بشردوستانه است و می‌توان اقدامات مشابهی را در آینده انتظار داشت.  

شیرازی با اشاره به توقف فعالیت مراکز فرهنگی در بلگراد بیان کرد: تعطیلی کتابخانه‌های عمومی، تامین ماسک و دیگر نیازهای پزشکی و دارویی متوقف کردن حمل و نقل عمومی شهری و بین‌شهری، تعطیلی رستوران‌ها و قهوه‌خانه‌ها و متوقف کردن پرواز هواپیماهای مسافربری از فرودگاه بین‌المللی پایتخت از دیگر اقدامات مهم دولت در مبارزه با ویروس کرونا است.  

به گفته شیرازی، دولت صربستان حدود ۴۰ یورو برای کمک به بازنشستگان را اعلام و به حساب این افراد واریز کرده‌است. سالمندان بالاتر از ۶۵ سال در صربستان به‌‌دلیل اتخاذ تدابیر امنیتی در چارچوب وضعیت اضطراری در کشور، نمی‌توانند به‌استثنای روزهایی که از طرف دولت برای خرید معین شده است از خانه بیرون بیایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها