جمعه ۱۵ تیر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲
جشن پنجاه سالگی جایزه کتاب من بوکر در کاخ باکینگهام

کاخ باکینگهام لندن جشن پنجاه سالگی جایزه کتاب من بوکر را برگزار کرد. در این مراسم نویسندگان مشهور برنده این جایزه حاضر بودند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از آیتیوی، جشن پنجاه سالگی جایزه کتاب من بوکر در کاخ باکینگهام واقع در شهر لندن برگزار شد. این جایزه هر سال از بهترین آثار داستانی انگلیسی زبان در داخل و خارج  این کشور تقدیر می‌کند. 

در مراسم سالگرد جایزه من بوکر نویسندگان مشهور انگلیسی و برندگان این جایزه در سالهای گذشته حاضر بودند. «جولین بارنز» برنده این جایزه در سال 2011 جوان‌ترین نویسنده حاضر در مراسم بود. بارنز به خاطر نوشتن رمان «احساس یک پایان» توانست این جایزه را کسب کند. 

«هلن کندی» رئیس بنیاد جایزه من بوکر به همراه دوک کورنول میزبانی این مراسم را بر عهده داشتند. کندی در سخنرانی‌اش در مراسم خطاب به حاضران گفت: «ادبیات نیرویی است که زندگی را متحول می‌کند. در کتابخانه، مدرسه، دانشگاه، زندان، بیمارستان و هر جایی که فکرش را بکنید، این ادبیات است که انسان‌ها  را تحت تاثیر قرار می‌دهد.» 

از سخنرانان دیگر مراسم «لوک الیس» دبیر اجرایی جایزه من بوکر بود که از 16 سال حضورش در هیئت اجرایی این جایزه اظهار خرسندی و افتخار کرد. وی گفت: «چیزی که در این سال‌ها فهمیدم این بود که ایده‌های بزرگ همیشه محدودیت‌ها را کنار زده‌اند و همیشه نوشته‌های آزادمنشانه بودند که انسان‌ها را آگاه می‌کنند.» 

از نویسنده‌های مشهور دیگری که در مراسم حضور یافتند، می‌توان به «پیتر کری» نویسنده استرالیایی اشاره کرد.  وی دوبار در سال‌های 1998 و 2001  توانست این جایزه را کسب کند. 

جایزه ادبی من بوکر که با نام جایزه بوکر نیز شناخته می‌شود، یکی از مهمترین جوایز ادبی در جهان است. این جایزه به نوشته‌های داستانی شهروندان کشورهای مشترک‌المنافع با انگلیس اعطاء می‌شود. در سال 2005 میلادی،  جایزه بین‌المللی من بوکر نیز به این جایزه اضافه شد. نسخه روسی این جایزه با عنوان جایزه بوکر روسی در سال 1992 آغاز به کار کرد. 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها