سه‌شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶
10 روایت رضوی در «قصه‌های آمین»

کتاب «قصه‌های آمین» اثر سعید تشکری، روایتگر داستان‌های رضوی از برخی نویسندگان ایرانی، با همکاری انتشارات آستان قدس رضوی و مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی منتشر شد.

سعید تشکری، داستان نویس و دبیر علمی مجموعه «قصه‌های آمین»، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: در این کتاب، 10 داستان رضوی با عنوان‌های «ملکوت معجزه‌آسا!» نوشته نصرالله قادری، «به وقت میزان» اثر سیدعلی شجاعی، «نوشدارو» به قلم محمداسماعیل حاجی‌ علیان، «چون نگاه کردیم، دام در حلق‌های ما بود و بندهای تله‌ها در پای ما بود» نوشته سید وحید حسینی ایرانی، «سایه‌های دنباله‌دار» اثر فرحناز علیزاده، «سلام بی‌نقص» به قلم نرگس مقصودی، «به نظر شما روزی چند تا ضربان قلبش می‌زند؟» نوشته عترت اسماعیلی، «از این به بعد جفتی و تکی» اثر مریم راهی، «نگاهم کن» به قلم فاطمه سلیمانی و «یکی آبی یکی ...» نوشته نجمه مولوی، گردآوری شده است.
 
این نویسنده و منتقد ادبی و هنری، ادامه داد: نویسندگان حرفه‌ای کمتر آثار خود را برای چاپ در مجموعه داستان ارسال می‌کنند که این یک نقیصه است و با ادامه این روند، به یک فضای آماتوری دامن می‌زنیم. برای تدوین این مجموعه داستان، با 10 تن از نویسنده‌های حوزه داستان رضوی مذاکراتی به همت موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی صورت گرفت که البته تعامل با این نویسنده‌ها بیشتر مرهون سال‌ها همکاری و رفاقتم با آن‌ها بود.
 
نویسنده رمان دوجلدی «مفتون و فیروزه» گفت: در مجموع پروسه مذاکرات اولیه با نویسنده‌ها، گردآوری، تدوین و چاپ و انتشار این مجموعه، دو سال زمان برد. در صورت تعامل با دیگر نویسنده‌های مطرح این حوزه و فراهم بودن شرایط، امکان چاپ جلدهای بعدی این مجموعه نیز وجود دارد.

نخستین چاپ کتاب «قصه‌های آمین» در 104 صفحه‌ قطع رقعی با شمارگان سه هزار و 500 نسخه به بهای 10 هزار تومان از سوی انتشارات آستان قدس رضوی راهی بازار نشر شده است.
 


 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها