شنبه ۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۷
جان گریشام: ترامپ کاری می‌کند دلم برای اوباما تنگ شود

جان گریشام، نویسنده آثار جنایی از منتقدان همیشگی باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا بود اما حالا او معتقد است با سر کار آمدن دونالد ترامپ، دلش برای اوباما تنگ می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از ایندیپندنت، جان گریشام، نویسنده مطرح آمریکایی که همواره یکی از منتقدین بزرگ باراک اوباما در دوره ریاست‌جمهوری‌اش بود، حالا معتقد است با درد و اندوهی که دونالد ترامپ در جامعه ایجاد کرده دلش برای اوباما تنگ می‌شود.
 
گریشام نویسنده آثاری چون «شیاد»، «مرد معصوم»، «وکیل»، «زمانی برای کشتن» و «اتاق مجازات» در مصاحبه‌ای با رادیو بی‌بی‌سی گفت: «هیچ‌وقت طرفدار اوباما نبودم. البته او به عنوان یک انسان، بسیار فوق‌العاده است اما اصلاً سیاستمدار خوبی نبود. البته در چنین شرایطی احساس می‌کنم او رئیس‌جمهوری بی‌نظیر بود. حضور ترامپ سبب شد دل من هم برایش تنگ شود.»
 
از گریشام سؤال شد آیا فکر می‌کند دونالد ترامپ در سال 2020 دوباره به عنوان رئیس‌جمهور ایالات متحده برگزیده می‌شود یا خیر و او در پاسخ گفت: «از ته دلم امیدوارم چنین اتفاقی رخ ندهد، اما من از اول هم فکر می‌کردم او در این دوره رأی نمی‌آورد!»
 
گریشام در شارلوتزویل در ویرجینا زندگی می‌کند و خشونت‌های اخیر در محل زندگی‌اش او را بسیار ناراحت کرده است. وی در این خصوص گفته است: «هنوز در شوک هستیم. آن آدم‌ها اهل شارلوتزویل نبودند، اما از کالج زیبای شهر من به عنوان میدان جنگ استفاده کردند.» هفته گذشته فردی سوار بر ماشین با سرعت به سمت اعتراض‌کنندگان به تبعیض نژادی در این شهر حرکت کرد. یک زن در این حادثه کشته شد و چندین نفر زخمی شدند.
 
 گریشام، نویسنده 62 ساله آمریکایی در رشته حقوق تحصیل کرده است. پس از اخذ مدرک این رشته از دانشگاه ایالتی می‌سی‌سی‌پی، مدتی به کار وکالت در شهر آکسفورد مشغول شد. وی مدتی نماینده مجلس در پارلمان ایالتی بود و پس از چند سال از کار کناره گیری کرد. او سال‌هاست به عنوان نویسنده رمان‌های حقوقی پرفروش در آمریکا مطرح است. رمان‌های وی به بسیاری از زبان‌های زنده دنیا ترجمه شده‌ است. بیشتر کتاب‌هایش به فارسی نیز برگردانده شده‌است. همچنين از اکثر کتاب‌های وی اقتباس سینمایی نیز صورت گرفته است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها