یکشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰
50 نکته فوری برای افزایش اعتماد‌به‌نفس

کتاب «اعتماد به نفس: 50 نکته فوری برای افزایش اعتماد‌به‌نفس» توضیح می‌دهد که اعتماد به نفس چیست و چه عواملی بر اعتماد به نفس تأثیر می‌گذارند. این کتاب با روش‌هایی کلی‌نگر به مخاطب کمک می‌کند تا بر اعتماد به نفس خود بیفزاید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) کتاب «اعتماد به نفس: 50 نکته فوری برای افزایش اعتماد‌به‌نفس» نوشته وندی گرین با ترجمه مهدی قراچه‌داغی منتشر شده است.
 
سیمونه رایدر در پیشگفتار کتاب می‌نویسد: «من طرز برخورد این کتاب با حال خوش را می‌پسندم زیرا موفقیت من این‌گونه شروع شد و چون اعتماد به نفسم افزایش یافت، راه‌هایی پیدا کردم تا رویاهایم تحقق پیدا کنند.

اینکه چگونه این کار میسّر است خود مسئله‌ای است که می‌توانم با آن به خوبی رابطه برقرار کنم. من به تجربه می‌دانستم که بازگشت دوباره به درس و مشق در بزرگسالی، داشتن دو فرزند، راه‌اندازی یک تجارت شخصی، نوشتن یک کتاب و کم‌کردن وزن به این عمیقاً احساس کنم در کاری که برایم مهم است تسلیم نشوم، رابطه زیادی داشت. اینجا مکانی است که اعتماد به نفس شما رشد می‌کند. وندی شما را تشویق می‌کند و به شما نشان می‌دهد که چگونه این نظم و شرایط را برای خود بوجود آورید.

در فصل رسیدن به اعتماد به نفس از طریق درمان‌های مکمّل، با راه‌ها و پیشنهاداتی برای حمایت از خود، پرورش ذهن و جسم و روح خود، برای اینکه در آرامش به سر ببرید و بهتر و مطمئن‌تر بتوانید با مسایل روبه‌رو گردید، مواجه می‌شوید.»
 
اعتماد به نفس قوی به شما امکان می‌دهد که به موفقیت برسید و به توانمندی‌های بالقوه خود دست پیدا کنید اما فقدان اعتماد به نفس شما را عقب نگه می‌دارد و مانع از موفقیت شما می‌شود. این کتاب توضیح می‌دهد که اعتماد به نفس چیست و چه عواملی بر اعتماد به نفس تأثیر می‌گذارند. این کتاب با روش‌هایی کلی‌نگر به مخاطب کمک می‌کند تا بر اعتماد به نفس خود بیفزاید.
 
برخوردار بودن از سلامت خوب جسمانی و ذهنی سنگ زیربنای اعتماد به نفس است. اگر از سلامتی و آمادگی جسمانی مطلوبی برخوردار نباشید، رسیدن به حال خوب برایتان دشوار می‌شود. اگر روحیه خوبی نداشته باشید، نمی‌توانید به اعتماد به نفس برسید. در فصل دو کتاب درباره خوب غذا خوردن بحث شده و از بیشتر فعالیت داشتن سخن گفته شده است. در فصل سوم به مدیریت استرس پرداخته شده و توضیح داده شده که چگونه می‌توان بهتر خوابید.

اندیشه‌های منفی می‌توانند اعتماد به نفس شما را بین ببرند. از این رو در فصل چهار درباره تغییر دادن طرز فکری که نسبت به خود دارید بحث می‌شود. بسیاری از کسانی که با اعتماد به نفس ظاهر می‌شوند، اذعان می‌کنند که تظاهر به داشتن اعتماد به نفس می‌کنند، هرچند ممکن است در آن لحظه از این لحظه از این اعتماد به نفس محروم باشند. در فصل پنجم توضیح داده‌ شده چگونه به کمک زبان تن، صدا و کلام یک شخص با اعتماد به نفس به ظاهر رسید.

انجام دادن کارهایی که در آن خوب هستید و مهارت دارید بر اعتماد به نفس شما می‌افزاید. از این رو فصل ششم مخاطب را تشویق می‌کند تا استعدادهای درونی خود را شناسایی کند. وقتی اقدام می‌کنید و کاری صورت می‌دهید اعتماد به نفس شما افزایش می‌یابد، از این‌ رو فصل هفتم مخاطب را تشویق می‌کند تا از حیطه امن و راحت خود بیرون بیاید و کاری که می‌ترسد انجام دهد تا به خودباوری برسد.

فصل هشتم توضیح می‌دهد که چگونه با تکیه به موفقیت‌های گذشته می‌تواند بر اعتماد به نفس خود بیفزاید و به هدف جدید دست یابد. در ضمن توضیح داده‌ شده که چگونه به کمک تأکیدات مثبت و تصویرسازی ذهنی می‌تواند به اعتماد به نفس بیشتری برسد و در بسیاری از زمینه‌های موفق شود.

دانستن اینکه در بهترین شرایط خود به سر می‌برید، جنبه مهمی است که به شما احساس اعتماد به نفس می‌دهد. بنابراین در فصل نهم درباره رسیدگی به سرو وضع و لباس بحث شده است. فصل 10 به موضوع روش‌های قرار گرفتن در حالت آرمیدگی می‌پردازد و فصل 11 توضیح می‌دهد که چگونه می‌توان از راه‌کارها و پیشنهادهای ارائه شده در کتاب بهره بگیریم.

کتاب «اعتماد به نفس: 50 نکته فوری برای افزایش اعتماد‌به‌نفس» با شمارگان هزار نسخه در 122 صفحه به بهای 8 هزار تومان از سوی نشر پوینده منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها