شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴
ملکی: مطالعه مجموعه کتاب‌های هزارتومانی را به کودکان پیشنهاد می‌کنم

بیوک ملکی، از شاعران شناخته شده حوزه کودک و نوجوان، برای مطالعه آخر هفته، مجموعه 110 جلدی کتاب‌های هزارتومانی شکوفه امیرکبیر را به کودکان پیشنهاد داد.

بیوک ملکی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) برای مطالعه آخر هفته، مجموعه 110 جلدی کتاب‌های هزارتومانی شکوفه امیرکبیر را به کودکان پیشنهاد داد و گفت: من به جای یک کتاب، 110عنوان کتاب شعر و داستان کودکانه‌ای که از سوی انتشارات امیرکبیر منتشر شده است را به بچه‌ها پیشنهاد می‌کنم.
 
این شاعر نوجوان درباره مجموعه ذکر شده توضیح داد: با توجه به این‌که در حال حاضر کودکان و نوجوانان ما کم کتاب می‌خوانند و یکی از دلایل آن هم مسائل اقتصادی است، انتشارات امیرکبیر با انتشار 110 عنوان کتاب شعر و قصه و داستان به قلم نویسندگان و شاعران معروف با تصویرگری‌های جذاب با قیمت هزار تومان برای هر عنوان تلاش کرده بچه‌ها را به مطالعه تشویق کند و در عین حال آثار نویسندگان و شاعران معروف را نیز به دست آنها برساند.
 
به گفته ملکی، انجام این گونه حرکت‌ها تاثیر مثبتی در افزایش مطالعه و ایجاد رغبت در کودکان  و نوجوانان برای کتابخوانی دارد و شایسته است که از سوی نهادهای مختلفی مانند مهدکودک‌ها، مدارس و کتاب‌خانه‌ها حمایت شود و رسانه‌ها نیز اقداماتی را برای تبلیغ و اطلاع‌رسانی انجام دهند.
 
بیوک ملکی در سال 1339 در قزوين متولد شد. وی بعد از انقلاب كار خود را با مطبوعات، از جلسات شعر كيهان بچه‌ها شروع كرد و در كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان، مركز راديو، حوزه هنري و انتشارات سروش فعالیت داشته است. «كلاغ‌پر» (مجموعه مشترك) 1362، «آفتاب و مهتاب» (مجموعه مشترك) 1364، «ستاره باران» 1366، «بر بال رنگين كمان» 1370، «پشت يك لبخند» 1371، «كوچه دريچه‌ها» 1376، «از هواي صبح» 1376 و «در پياده‌رو» 1379 از مجموعه شعرهای منتشر شده اين شاعر است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها