چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶
مهارت‌های زندگی‌ و زبانی را در قالب آثارمان به بچه‌ها می‌آموزیم

مدیر انتشارات ابوعطا، اختلال یادگیری را از مشکلاتی عنوان کرد که در ابتدا در جامعه ما وجود داشته و گفت: بچه‌هایی که اختلال یادگیری دارند، روش خواندن ادراکی را بلد نیستند و ما برای اصلاح خواندن ادراکی تلاش کردیم با تولید آثاری، زبان‌آموزی و مهارت‌های زندگی را در قالب چهار سطح آموزشی به آن‌ها بیاموزیم.

سیدرفیع احمدجواهری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) اظهار کرد: این انتشارات از سال 1377 مجوز گرفته و از سال 1380 شروع به فعالیت در حوزه کودک و نوجوان کرده است و تاکنون چندین مجموعه در حوزه آموزش مهارت‌های زندگی و زبان‌آموزی برای کودکان منتشر کرده‌ایم.
 
وی درباره فعالیت‌های این انتشارات توضیح داد: تمام آثاری که در این انتشارات برای مخاطبان منتشر می‌کنیم در راستای آموزش مهارت‌های زندگی و بهبود سواد خواندن است، زیرا به‌نظر می‌رسد معضلی که در جامعه ما وجود دارد، ناآشنایی مردم با مهارت‌های زندگی در تمام سطوح است و اگر ما این مهارت‌ها را بیاموزیم کمتر شاهد مشکلات کنونی خواهیم بود.
 
مدیر انتشارات ابوعطا همچنین اختلال یادگیری را از مشکلاتی عنوان کرد که در ابتدا در جامعه ما وجود داشته و افزود: دلیل به وجود آمدن این همه آزمون تقویتی و ناشران کتاب‌های کمک‌درسی نیز به خاطر همین مساله بوده که یادگیری بچه‌ها افت پیدا کرده است. بچه‌هایی که اختلال یادگیری دارند، غالبا کودکانی سالم‌ هستند و مشکل مالی ندارند، ولی چون این بچه‌ها خواندن ادراکی را بلد نیستند، دچار اختلال یادگیری شده‌اند. از طرفی 75 درصد بچه‌هایی که اختلال ادراکی دارند، آن‌ها در مهارت‌های زندگی هم بسیار ضعیفند.
 
جواهری گفت: برای اصلاح خواندن ادراکی تلاش کردیم چهار سطح آموزشی شامل تمرکز، استنتاج، استفهام و قضاوت و ارزشیابی را در قالب تولیداتمان به بچه‌ها یاد ‌دهیم. ما می‌خواهیم در قالب تولید این آثار مهارت‌های خواندن و مهارت زندگی را به آن‌ها آموزش دهیم.
 
به گفته وی نخستین مجموعه انتشارات ابوعطا در حوزه کودک شامل 30 جلد بود که با عنوان کتاب‌های سیمرغ منتشر شد و هرکدام از این کتاب‌های تالیفی، در قالب داستانی جالب مهارتی را به بچه‌ها آموزش می‌داد و در قسمت پایانی هر کتاب نیز صفحه‌ای برای خانواده‌ها درنظر گرفته شده بود که درباره آن مهارت شده در کتاب توضیحاتی را ارائه می‌کرد و به والدین آموزش می‌داد که چگونه می‌توانند بچه‌هایشان را در آموزش آن مهارت تقویت کنند.
 
مدیر انتشارات ابوعطا درباره سایر تولیدات این انتشارات نیز توضیح داد: مجموعه‌ای دیگر نیز شامل چهار بسته را برای کودکان در ارتباط با تاریخ و ادبیات ایران منتشر کرده‌ایم که در هر کتاب داستانی برای بچه‌ها بیان و در قالب آن توضیحاتی به آن‌ها ارائه می‌شود. در این مجموعه مطالبی که از روی رفرنس بیان شده با خط قرمز و مطالب خود مولف با رنگ مشکی نوشته شده است. عناوین چهار بسته این مجموعه عبارتند از «نفرین پیرمرد سفیدپوش» که درباره ادبیات کهن و شامل 10 جلد است، «کاوشگر تاریخ» که درباره ایران باستان و شامل 16 جلد است، «خانه اسرارآمیز» که در ارتباط با ادبیات کهن و شامل 9 جلد است و «مهر اعجاب‌انگیز» که در رابطه تاریخ بین‌النهرین و شامل هفت قصه است.
 
جواهری همچنین از تولید دو مجموعه جدید برای کودکان با ترجمه شیلا خداداد، بازیگر سینما و تلویزیون خبر داد و گفت: این دو مجموعه ‌با عنوان‌های «من و مهارت‌های زندگی» در قالب 10 جلد و «من و مهارت‌های فردا» در قالب 20 جلد را با رعایت حق کپی‌رایت به تازگی برای کودکان منتشر کرده‌ایم. همچنین مجموعه «بیایین باشیم» را در قالب 22 جلد برای آموزش مهارت‌های زندگی در دست تولید داریم.
 
مدیر انتشارات ابوعطا درباره ارتقای کیفیت آثار این انتشارات نیز عنوان کرد: به منظور افزایش کیفیت تولیداتمان گروه روانشناسی – تربیتی، گروه زبان‌آموزی و گروه تاریخی آثار را هدایت می‌کند که سرپرستی گروه نویسندگان ما برعهده بهروز واثقی، کارشناسی علمی، پژوهشی و تربیتی برعهده سیدحمید آتش‌پور، سرپرستی گروه تربیتی و روانشناسی برعهده ضیاء قائم‌مقام است و محمدرضا سنگری، کارشناس زبان‌آموزی و عبدالرضا صادقی، کارشناس تاریخ این موسسه فرهنگی هستند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها