چهارشنبه ۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۱
افهمی با «افسانه شهر سنگی» زندگی در کویر را روایت می‌کند

جواد افهمی، داستان‌نویس رمان «افسانه شهر سنگی» را در دست نوشتن دارد.

جواد افهمی، داستان‌نویس در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) عنوان کرد: «افسانه شهر سنگی» نام تازه‌ترین رمانی است که طی دو سال اخیر مشغول نگارش آن هستم.
 
وی افزود: امیدوارم نوشتن این کتاب تا سه چهار ماه دیگر به پایان برسد. تصمیم دارم این کتاب را به یک ناشر خصوصی بسپارم. موضوع و محتوای این رمان اجتماعی است و تمام تلاشم در نوشتن این کتاب آن است که  برای آحاد مردم جذاب و گیرا باشد. در واقع در این اثر نسبت به آثار قبلی‌ام توجه بیشتری به مخاطب داشته‌ام.
 
افهمی اضافه کرد: این کتاب مانند کتاب‌های قبلی‌ام قصه پررنگی دارد؛ به عبارتی داستان‌پردازی، فضاسازی و نثر را در این اثر جدی گرفته‌ام. رمان «افسانه شهر سنگی» حدود 220 صفحه می‌شود.
 
این داستان‌نویس توضیح داد: قصه این رمان قصه چهار مرد بازمانده از جنگ است که برای گریز از شهر به کویر پناه می‌برند و می‌خواهند در کویر زندگی کنند. آن‌ها به نوعی ترک دنیا می‌گویند و صبح تا شب مشغول عبادت می‌شوند
 
وی گفت: این چهار مرد بازمانده از جنگ، حتی در کویر هم آرامش ندارند و نمی‌توانند به زندگی خود ادامه دهند. آن‌ها پس از این موضوع دست به اعمالی می‌زنند که در رمان دارای بخش‌هایی روایی است و اوج رمان در این زمان می‌گذرد و نقل می‌شود.
 
جواد افهمي متولد فروردين 1343 بجنورد، داراي مدرك كارشناسي عمران از دانشگاه سيستان بلوچستان است. وی كار نويسندگي را از سال 80 آغاز كرد. نخستین رماني كه به رشته تحرير درآورد «سوران سرد» نام داشت كه از سوی انتشارات سوره مهر چاپ و منتشر شد. مجموعه داستان «تاكسي سمند» كه انتشارات هيلا اقدام به نشر آن كرد بعد از «سوران سرد» به بازار آمد. رمان «ستاره‌هاي دب اصغر» رمان بعدي افهمی بود كه سال 89 به چاپ رسید. رمان «خورشيد بر شانه راستشان مي‌تابيد» هم توسط انتشارات هيلا منتشر شد و بعد از آن مجموعه داستان «چتر كبود» توسط انتشارات افراز انتشار یافت. رمان «سال گرگ» تازه‌ترین اثر وی امسال(1394) به چاپ رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها