سه‌شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۳
نسخه موبایلی کتاب «تحلیل تاریخی نشانه‌های ظهور» ارائه شد

نسخه موبایلی کتاب «تحلیل تاریخی نشانه‌های ظهور» نوشته مصطفی صادقی به همت اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تولید و عرضه شد.

به گزارش نمایندگی خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) از قم،  کتاب «تحلیل تاریخی نشانه‌های ظهور» اثری است تحلیلی تاریخی، از حجت‌الاسلام مصطفی صادقی که در پژوهشکده تاریخ و سیره اهل‌بیت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی آماده شده است و از هم‌اکنون به‌صورت نرم‌افزار تلفن همراه در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

این کتاب که پژوهشی است نقادانه درباره منابع و روایات مربوط به نشانه‌های ظهور امام زمان (عج)، جزو معدود مجموعه‌هایی است که به بررسی و نقد روایات نشانه‌های ظهور می‌پردازد.
 
در مقدمه این کتاب آمده است: «آمدن مهدی موعود به‌عنوان منجی بشریت در متون اسلامی با نشانه‌هایی قرین بوده است تا منتظران ظهور با دیدن آنها به حقانیت مدعی نجات‌بخش پی برده و با آمادگی به استقبال او بشتابند، اما در گذر زمان دسته‌ای از آدمیان به انگیزه‌های مذهبی و یا سودجویی سیاسی به نشانه سازی‌هایی دست زدند تا در پرتو آن حرکت خویش را زمینه‌ساز ظهور و یا خویشتن را به‌عنوان موعود آخرالزمان جای بزنند.

این علائم به‌مرور زمان در اندیشه برخی امری مسلم تلقی و موجب رهزنی‌هایی شده است. این کتاب کوشیده است اخبار و روایات مجعول و غیر مجعول نشانه‌های ظهور را از هم تمییز دهد و آفات و آسیب‌های تحریف و جعل این قبیل اخبار و روایات را بررسی کند.»

مصطفی صادقی نگارنده این کتاب به تجزیه و تحلیل منابع اصلی مسئله غیبت و ظهور امام زمان پرداخته و ضمن مرور نشانه‌های ظهور به بررسی صحت و سقم مندرجات آنها پرداخته است. بررسی اخبار و روایات مربوط به قتل نفس زکیه، خروج سفیانی، قیام سید حسنی و سید خراسانی و روایاتی مانند طلوع خورشید از سمت مغرب از اصلی‌ترین پی گیری‌های این کتاب محسوب می‌شود. نگارنده این کتاب همچنین درصدد ارائه نظریه‌های جدید و ایجاد چشم‌اندازی نو در این عرصه بوده و از منابع مهم و کهن نیز سود برده است.

چاپ سوم کتاب «تحلیل تاریخی نشانه‌های ظهور» در 264 صفحه و به قیمت 10 هزار تومان توسط انتشارات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شده است. این کتاب، اثر برگزیده کتاب سال حوزه در سال ۱۳۸۶ شده است.

علاقه‌مندان برای دانلود نرم افزار می‌توانند به نشانی اینترنتی زیر مراجعه کنند:
http://digi.isca.ac.ir/index.php/component/hikashop/234-

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها