
استراتژی تبلیغات واژهای آشنا و در عینحال مبهم است که اغلب نزد مدیران به مفهوم«ترغیب مخاطبان به هر آنچه میخواهید» تعبیر میشود و دستاندرکاران کسب و کار را به تهیه نقشه راهی برای برقراری ارتباط با مخاطبان و مشتریان ترغیب میکند. «تبلیغات چریکی» نیز از این دست راهکارهاست.
عطیه بطحایی، بهعنوان نویسنده این کتاب با استفاده ازایدههای ساده و انعطافپذیر بر خلاف الگوهای تعریف شده تبلیغاتی در تلاش است بیان کند چگونه میتوان با جذب مخاطبان در دل آنان نفوذ کرد و با صرف کمترین هزینه بیشترین سودآوری را به دست آورد.
نویسنده با تکیه بر این تعریف در کتاب، معتقد است با چنین استراتژی بیش از هر چیز، به ایدهای خلاقانه هنری برای حرکت در مسیر ناشناختهها و نامتعارف ها نیاز دارد.
یکی از مزایای این کتاب علاوه بر عنوان آن در این است که مناسبترین ابزار بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک و متوسط یا روبه رشد در دنیای امروزی معرفی کرد.
عملیات ناگهانی در بازاریابی
این کتاب در پی ارایه راهکاری برای پرهیز از بروز دو مشکل است؛ به عبارت دیگر این سبک فعالیتهای تبلیغاتی بر مبنای کاهش هزینهها و در عین حال افزایش جاذبه، ماندگاری و تاثیرگذاری پیام های تبلیغاتی در ذهن خریداران و مصرفکنندگان تالیف شده است.
انتخاب واژه چریکی(Guerilla) برای این کتاب یادآور عملیات ناگهانی است که این شکل بازاریابی به شیوهای محرمانه، غیرعادی و سرشار از خلاقیت در مناسبترین موقعیت زمانی و مکانی، راه نفوذ خود را به قلب و ذهن مخاطب و خریدار مییابد.
مخاطب اصلی این کتاب، آن دسته از مدیران بازاریابی و صاحبان کسب وکارها هستند که همواره برای ارتقای بهرهوری فعالیتها و دستیابی به ترفندها و ایدههای متمایز با هدف پیشی گرفتن از رقبا و برترییافتن در عرصه تجارت جهانی در تلاش هستند.
با توجه به اینکه، این نوع تبلیغ سالهاست در کشورهای خارجی در حال پیادهسازی است، در کشور ما هنوز مفهومی ناآشناست. نویسنده در این کتاب در تلاش است تا پایه ها و اصول تبلیغات چریکی را به همراه بهترین مونهها در اختیار مخاطبان قرار دهد.
منبع اصلی این کتاب تبلیغات چریکی نوشته دکتر لوینسون است هر چند از منابع دیگری از زبانهای آلمانی و انگیلسی نیز استفاده شده است.
کتاب«تبلیغات چریکی» اثر دکتر عطیه بطحایی سالجاری در 136 صفحه به بهای هفت هزار و 500 تومان چاپ شده است.
نظر شما