جمعه ۱۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۷

با این‌که مارتین هایدگر، یکی از مهم‌ترین فیسلوفان دنیاست اما تاکنون مطالعات گسترده ارتباطاتی وی کمتر مورد توجه قرار گرفته‌ است. بررسی نگاه فلسفی هایدگر به رسانه، موضوع کتابی نوانتشار با عنوان «هایدگر و رسانه‌ها» است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)  بررسی نگاه فلسفی هایدگر به رسانه، موضوع کتابی با عنوان Heidegger and the Media (هایدگر و رسانه‌ها) است که به قلم دیوید گانکل (David Gunkel) و پائول ای‌تیلور (Paul A. Taylor) نوشته شده و در 8 جولای 2014 توسط انتشارات پالیتی (Polity) به زبان انگلیسی منتشر شده است.

با این که مارتین هایدگر یکی از مهم‌ترین فیسلوفان دنیاست اما تاکنون مطالعات ارتباطاتی زیادی داشته که مورد غفلت قرار گرفته‌است. این کتاب به منظور درک ما از فضای رسانه‌ای با ارائه مفاهیم عمیق فلسفی منحصر به فرد هایدگر نگاشته شده‌است و علاوه بر این طیفی گسترده‌ از نوشته‌های هایدگر از مفهوم هستی و زمان گرفته تا مقالات متاخر او را در برمی‌گیرد.

مباحث پوشش‌داده‌شده در این کتاب عبارت‌اند:
• تحلیل تئوری زبان هایدگر و ارتباطش با مطالعات ارتباطی
• تحلیل انتقادی رسانه‌های ارتباط جمعی و فرهنگ دیجیتال که مفهوم کلیدی هستی از نگاه هایدگر را ترسیم می‌کند
• ارزیابی میراث هایدگر برای تحولات آینده نظریه‌های ارتباطات

به نظر می‌رسد در جهانی که از شبکه‌های دیجیتالی و رسانه‌ای اجتماعی جدید پر شده، از نظر نگاه انتقادی به رسانه، ضعیف هایی دیده می‌شود. کتاب «هایدگر و رسانه‌ها»، نشان می‌دهد که چگونه درک درست از رسانه‌ها، نیازمند نزدیکی با تفکر منحصر به فرد هایدگر است.

دیوید گانکل از نویسندگان این کتاب، استاد رشته ارتباطات دانشگاه ایلی‌نویز شمالی و سردبیر ژورنال بین‌المللی مطالعات ژیژک است. پائول ای‌تیلور، دیگر نویسنده کتاب نیز استادیار انستیتوی ارتباطات دانشگاه لیدز است که کتاب «ژیژک و رسانه» را در سال 2011 منتشر کرده است. علاوه بر این او عضویت هیات تحریریه نشریات «مطالعات بودریارد»، «مطالعات بادیو» و «کاپیتالیسم» را دارد.

این کتاب 16 دلاری در بخش تئوری و رسانه سایت آمازون جای گرفته و نخستین چاپ آن در 160 صفحه توسط انتشارات پالیتی به زبان انگلیسی منتشرشده است.{لینک} {لینک پالیتی}

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها