دوشنبه ۲ تیر ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۰
درس‌هایی از قرآن کریم برای کودکان ونوجوانان

گروه کودک ونوجوان انتشارات پیام آزادی مجموعه 9 جلدی «قصه‌هایی از قرآن کریم» به قلم محمد نورالدین و ترجمه رضا شیرازی و محمدصادق محدث همراه با تصویرگری رباب قاسمی و اسماعیل چشرخ را منتشر كرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) این مجموعه 9 جلدی که برای گروه سنی ج نوشته شده به بررسی سوره های جز سی ام قرآن وهمچنین بیان فضیلت ها و شان نزول آنها، تعداد کلمات،آیات و حروف به کار رفته در این سوره‌ها برای کودکان ونوجوانان پرداخته است.

نویسنده این کتاب‌ها سعی كرده در قالب تصاویر، شخصیت‌های مرتبط با هر داستان از جمله ابولهب و همسرش، اصحاب فیل و لشکریان ابرهه،حضرت موسی و هارون، فرعون، اصحاب اخدود و... را به کودکان ونوجوانان معرفي كند. در پایان هر کتاب نيزاحادیث نبوی درباره قرائت خواندن هریک از سوره‌ها بيان شده است. 

ترجمه جلد اول تا ششم این مجموعه را محمد صادق محدث و تصویرگری آن را اسماعیل چشرخ و ترجمه جلد هفتم تا نهم این اثر را رضا شیرازی و تصویرگری آن را رباب قاسمی برعهده داشته است.

نویسنده در بخشي از مقدمه جلد نخست اين مجموعه نوشته است: «قرآن کتاب هدایت و تکامل انسان است. تلاوت قرآن اگر همراه با عمل به دستورات کتاب آسمانی باشد، سعادت دنیا و آخرت را در پی دارد.این کتاب برگزیده ای از جز سی ام قرآن کریم است که با قلمی شیوا برای نوجوانان نوشته شده است. نقاشی های زیبا کمک شایانی در آموزش و بهره وری بیشتر مخاطبین بر عهده خواهد داشت اما آنچه مسلم به نظر مي رسد این است که آشنایی کودکان با داستان های دینی، موجب انس بیشتر با قرآن و همچنین هدایت و تربیت قرآنی آنها می شود.»


در بخشي ازجلد نهم این مجموعه درخصوص سوره ناس برای کودکان ونوجوانان آمده است: «شیطان همیشه در کمین انسان است تا او را به تباهی و فساد بکشاند. شیطان هایی از جنس انسان و جن کوشش دارند در قلب و روح آدمی نفوذ کنند. هرقدر هم که مقام انسان در علم بالاتر برود، موقعیت او در اجتماع مهمتر می شود و وسوسه های شیطان زیادتر می شود. این سوره به پیامبر اکرم به عنوان یک سرمشق و پیشوا و رهبر دستور می دهد تا از شر همه وسوسه گران به خداوند پناه ببرد. این سوره و سوره فلق از جهتی شبیه به هم هستند زیرا در هر دو سوره فرمان پناه بردن به خداوند بزرگ داده شده است، پناه بردن از شرها و آفات...»

چاپ اول مجموعه درس هايي ازقرآن كريم با شمارگان سه هزار نسخه وقيمت هرجلد چهار هزار تومان از سوي انتشارات پيام ازادي عرضه شده است.
.
.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها