یکشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۰
حوزه‌های ارتباطات و علوم اجتماعی در کار ناشران بايد تفکيک شود

معاون فرهنگی انتشارات سروش گفت: یکی از اقدامات اساسی که باید در کار ناشران مورد بازبینی قرار گیرد این است که حوزه نشر کتاب‌های رسانه و ارتباطات از حوزه علوم اجتماعی تفکیک شود.

علی رمضانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: باید بگویم تا زمانی که در محافل آکادمیک مانند دانشگاه تهران رشته ارتباطات در کنار علوم اجتماعی تدریس می‌شود نمی‌توان از ناشران انتظار زیادی در تفکیک این دو حوزه داشت.

این مقام مسوول در انتشارات سروش، با اشاره به این‌که،‌ این حوزه‌ها هردو حوزه‌های پر مخاطبي است، گفت: انتشارات سروش،‌ در نمایشگاه امسال 70 عنوان کتاب در حوزه اجتماعی عرضه کرده است.

رمضانی گفت: «مجموعه 6 جلدی غرب‌شناسی» از جمله آثار مهم انتشارات سروش در نمایشگاه امسال است، که می تواند نیاز مخاطب دانشگاهی و علاقه‌مندان غیر‌آکادمیک را برآورده سازد.

وی، پرفروش‌ترین کتاب‌های نشر متبوع خود را در رشته هنر دانست و گفت: کتاب «نظریه انتقادی در مکتب فرانکفورت تا پسامدرن» جزو کتاب‌هایی است که از اقبال خوبی در چند روز برگزاری نمایشگاه برخوردار بوده است.

معاون فرهنگی انتشارات سروش ادامه داد: از 70 عنوان کتابی که در حوزه علوم اجتماعی و زیر‌شاخه های آن منتشر شده، ‌12 عنوان کتاب نخستین بار منتشر شده که از آن میان می​توان به کتاب «جهانی‌سازی از پایین» و «آموزش گام‌به ‌گام روش تحلیل سیاسی» نام برد.

بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا بیستم اردیبهشت در محل مصلای تهران در حال برگزاری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها