وی ادامه داد: آشنایی با روال و حقوق روزنامهنگاری در پنج قاره جهان و سازمانها و نهادهای مشهور از دیگر ویژگیهای این کتاب به شمار میآید، چاپ دوم این کتاب در 256 صفحه به قیمت هشت هزار تومان در نمایشگاه عرضه شده است.
فرهنگنیا با اشاره به کتاب «شکست انحصار» اثری از فواد صادقی، گفت: این کتاب دربردارنده نقشه راه تاسیس رادیو و تلویزیون خصوصی در ایران است و در آن جایگاه رسانههای صوتی و تصویری به ویژه تلویزیون خصوصی در حفظ و معرفی میراث فرهنگی و دینی بررسی میشود.
وی افزود: چگونگی استفاده از فضای قانونی و حقوقی در بازگشایی این فضا نیز از دیگر مباحث کتاب به شمار میآید، این اثر در 232 صفحه و بهای هفت هزار تومان در نمایشگاه عرضه شده است.
مسوول غرفه انتشارات ایران با اشاره به انتشار چاپ سوم کتاب «شیوههای مصاحبه در مطبوعات» نوشته سوزان دان و ترجمه علی ایثاری، یادآور شد: این کتاب در 9 فصل بهترین راهها و مناسبترین روش مصاحفه و گفتگوی خبری را آموزش میدهد، این کتاب در 120 صفحه و بهای چهار هزار تومان ارایه میشود.
وی همچنین در بخش دیگر سخنان خود به کتاب «فیلترهای خبری» اثری از نوام چامسکی و ادوارد اسن هرمن اشاره کرد و گفت: این کتاب را میرفخرایی ترجمه کرده است و موضوع آن بررسی و نمایش بی پرده کاربرد رسانههای خبری آمریکا در تحقق نیازهای تبلیغاتی نظام حاکم با مصادیق و مثالهای تاریخی و آماری است، این اثر نیز در 192 صفحه و قیمت هفت هزار تومان در ضیافت کتاب و کتابخوانی عرضه شده است.
فرهنگنیا با بیان اینکه کتاب «گزارشگری کاربردی برای رسانههای جمعی» نیز اظهار کرد: این کتاب اثری از محمدتقی روغنیها است که چاپ دوم آن به نمایشگاه رسیده است، کتابی که در آن انواع گزارش، اصول تهیه گزارش و شیوه نگارش گزارش در رسانهها را شامل میشود.
به گفته وی، این کتاب در 10 فصل با تاکید بر انواع گزارش و رسانههای مکتوب، دیداری یا شنیداری تقسیمبندی شدهاند و قیمت آن 12 هزار و 500 تومان است.
فرهنگنیا یادآور شد: کتابهای «مبانی ارتباط، تبلیغ، اقناع»، «اخلاق روزنامهنگاری»، «روزنامهنگاری الکترونی» و «ویراستاری» از دیگر کتابهای ارایه شده موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران در نمایشگاه کتاب تهران به شمار میآیند.
بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب تهران تا 20 اردیبهشت در مصلای امام خمینی (ره) برپا خواهد بود.
انتهای پیام/
نظر شما