دوشنبه ۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۲
اعتراض و پیشنهاد در حوزه چاپ را به کجا ببریم؟

مسوول چاپخانه جوان شهرستان فیروزآباد در استان فارس گفت: فیروزآباد از داشتن 15 چاپخانه سیلک، دیجیتال و کانون تبلیغات دیجیتال بهره می‌برد که همگی زیرنظر اتحادیه نوشت‌افزار اداره می‌شوند. اکنون مشخص نیست که نقد، اعتراض و پیشنهادمان را در حوزه چاپ باید به کجا ببریم؟_

شهباز مرادی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، بیان کرد: اتحادیه نوشت‌افزار تنها بر قیمت مصوب و بخشنامه‌های چاپخانه‌ها نظارت دارد و به سایر مشکلات چاپخانه‌ها رسیدگی نمی‌کند. بنابراین، تلاش‌های زیادی کردیم تا اتحادیه‌ای مستقل در شهر فیروزآباد تشکیل دهیم.

وی ادامه داد: برای تشکیل صنف چاپخانه‌داران کوشیدیم از طریق اداره صنعت، معدن و تجارت اقدام کنیم اما چون تعداد چاپخانه‌های این منطقه محدود است تاکنون نتوانستیم این ایده را محقق کنیم.

مسوول چاپخانه جوان یادآور شد: در روزهای ابتدایی امسال در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گردهمایی مبنی بر رسیدگی به مشکلات و خواسته‌های چاپخانه‌داران برگزار شد و طی آن مقرر شد به فعالیت و خدمات واحدهای کوچک خدمات رایانه‌ای سطح شهرهای مختلف رسیدگی شود تا بحران رکود و ورشکستگی چاپخانه به پایان برسد.

وی افزود: اکنون اتحادیه نوشت‌افزار در جلسات اعضای این اتحادیه از چاپخانه‌داران برای تصمیم‌گیری دعوت نمی‌کنند. در حقیقت چاپخانه‌داران که عضو این اتحادیه‌اند در گرفتن تصمیم برای خود کاملا منفعل‌اند.

مردای در پایان پیشنهاد داد: ضرورت دارد در هر شهرستان، صنفی ویژه چاپخانه‌داران ایجاد شود یا دست‌کم در هر استانی اتحادیه چاپخانه‌داران تشکیل شود تا مرکزی برای رسیدگی به مشکلات، دریافت پیشنهادها و انتقادات فراهم شود. همچنین با ایجاد صنف یا اتحادیه، چاپخانه‌داران برای تهیه لوازم مورد نیاز دستگاه‌های چاپ به طور گروهی یا تعریف شده عمل می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط