شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۲
«یادداشت‌های یک شهردار» خواندنی می‌شود

«رؤیای لطیف شهر من؛ یادداشت‌های یک شهردار» اثری از مجتبی یزدانی است. این اثر خاطرات و یافته‌های 24 سال فعالیت مستمر مولف در عرصه مدیریت شهری و بیش از 17 سال «شهرداری» در مناطق مختلف تهران و شهرهای تهران است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، مولف ضمن بیان تجارب چندین ساله خود می‌کوشد با مروری بر وضعیت موجود، فاصله‌ای که با وضعیت مطلوب وجود دارد، نمایان سازد.

این اثر از ابعاد گوناگون مسایل مربوط به شهر و شهروندان را بررسی و دستاوردهایی را بازگو می‌کند.

در بخشی از متن کتاب با عنوان «کتاب و زندگی شهر» آمده است: «اگرچه انتشار نشریات محله‌ای تجربه‌ای نو در دنیا به ویژه در کشورمان است، اما همین تجربه با سرعت بسیار زیادی در شاخه‌‌های مختلفی تکثیر شده است. این روزها در کنار رادیو، تلویزیون، نشریات و سایت‌های محله‌ای، کتاب محله به عنوان رویکردی نو در جوامع بومی در حال شکل‌گیری است. این کتاب‌ها در سه گروه قابل بررسی‌اند؛ کتاب‌هایی که به وسیله نویسندگان، شعرا و نخبگان محله‌ها نوشته می‌شوند. کتاب‌هایی که جنبه اطلاع‌رسانی، آموزشی، گردشگری و تفریحی دارند و کتاب‌های راهنمای محله‌ای که شامل شماره تلفن‌های ضروری و نشانی مراکز مهم محله می‌شوند.»

«کتاب در سبد خانوار» بخش دیگری از این اثر است که سهم کتاب را در مصارف خانگی بیان می‌کند.

«رؤیای لطیف شهر من؛ یادداشت‌های یک شهردار» در 19 فصل به مباحثی مانند مناسبت‌های مذهبی در شهر، شهر در مسیر عدالت و پیشرفت، هویت شهری، شهر و اخلاق‌مداری، شهروندمداری، نشاط شهروندی، فرهنگ و هنر شهروندی، شهر و توسعه پایدار، شهر و خدمات شهری، شهر و آسیب‌های اجتماعی، شهر و سلامت می‌پردازد. 

مجتبی یزدانی سال 1345 در کرمانشان متولد شد. وی سابقه سال‌ها فعالیت در حوزه مدیریت شهری را در کارنامه خود دارد. وی از سال 71 شهردار مناطق کرمانشاه و قصر شیرین بود. فعالیت‌های وی در سمت‌های بخش مدیریت‌های شهری ادامه داشت تا این که سال 89 شهردار منطقه 15 تهران و سال 90 به عنوان شهردار منطقه یک انتخاب شد.

نخستین چاپ کتاب «رؤیای لطیف شهر من؛ یادداشت‌های یک شهردار» را انتشارات تیسا با شمارگان هزار نسخه در 171 صفحه به بهای هفت هزار تومان روانه بازار نشر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها