چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۹
«بستنی با رنگین کمان» و «پیاز رنده رنده» در راه بازار کتاب

«بستني رنگين كمان» و «پياز رنده رنده» دو مجموعه‌ شعر كودكانه از سروده‌های منيره هاشمی با همکاری دفتر ادبیات کودک و نوجوان و نتشارات سوره مهر منتشر می‌شوند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، منيره هاشمی، شاعر کودک و نوجوان با اعلام اين خبر گفت: «بستنی رنگين كمان» برای كودكان دبستانی سروده شده و شامل 14 قطعه شعر است.
 
وي افزود: اين مجموعه شعر دربرگيرنده مضامينی چون زندگی روزمره، بچه‌ها و كشف پدیده‌های تازه آن‌ها‌ از جهان و طبيعت است. 

سراینده «بستنی رنگین کمان» گفت: مجموعه شعر دوم با نام «پياز رنده رنده» برای گروه سنی خردسال سروده شده و همه اشعار آن ترانه و متل‌های كودكانه است. 

به گفته هاشمی اين مجموعه شعر نيز با بهره‌گيری از واژه‌های ساده و آشنا برای بچه‌ها، به مسایلی كه كودكان در زندگی و در جهان و طبیعت با آن‌‌ها رو به رو هستند، می‌پردازد.
 
اين شاعر با بيان اين‌كه قصد نداشتم پيام خاصی را به كودكان و خردسالان القا كنم، ادامه داد: در سرودن اشعار كودكانه نخست بايد كودكان را دچار شعر و درگير لذت بازی‌های ‌زبانی و كشف‌های شاعرانه كرد؛ به اعتقاد من در گام نخست بچه‌ها بايد از شعر لذت ببرند و اگر اين اتفاق بيفتد، پيامی را كه لازم است از شعر دريافت خواهند كرد. 

هاشمی افزود: كودكان و خردسالان هر روز مسایل تكراری بسیاری در اطراف خود می‌بينند،‌ چيزهايی كه شاعر با بهره‌گيری از مهارت‌های خود آن‌ها را به موضوعی متفاوت و دوست داشتنی برای بچه‌ها تبديل می‌كند.
 
این دو مجموعه شعر به همت دفتر ادبیات کودک و نوجوان حوزه هنری تولید شده و برای انتشار به سوره مهر سپرده شده است.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط