شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۴
توضیح مبانی سیاست در کتاب تازه نشر ققنوس

کتاب «مبانی سیاست» به تازگی توسط نشر ققنوس روانه بازار چاپ و نشر شده است.-

 به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، «مبانی سیاست» عنوان کتابی است که انتشارات ققنوس به تازگی منتشر کرده است. 

استیون دی تنسی و نایجل جکسون نویسندگی این اثر بر عهده داشتند و جعفر محسنی دره‌بیدی آن را به زبان فارسی ترجمه کرده است.

کتاب در هشت فصل خواننده را ترغیب به شکل دهی افکار و آرا سیاسی و شناخت بیشتر درباره علم سیاست می‌کند. نویسندگان با در نظر گرفتن سیاست به معنای فعالیت ضروری بشر در زمینه تصمیم‌گیری درباره چگونگی با هم زیستن در اجتماعات، به بافت‌های متنوعی که فعالیت سیاسی در آن رخ می‌دهد، اشاره می‌کنند. تصمیمات سیاسی و چگونگی اتخاذ آن، دولت‌ةای گوناگون، دموکراسی‌های مدرن و سیاستگذاری‌های عمومی از دیگر موضوعات این کتاب را تشکیل می‌دهند.

در بخشی از کتاب که به توضیح و تعریف ایدئولوژی‌ها می‌پردازد آمده است: ویژگی متمایز لیبرالیسم تاکید آن بر آزادی سیاسی، هم در معنای حمایت از حق تعیین سرنوشت ملی و هم خصوصا در معنای آزادی فرد برای بیان ارزش‌های اخلاقی‌اش از طریق نطق آزاد، انتخاب شغل و شیوه زندگی بوده است. رساله درباره آزادی (1859) جان استوارت میل دعوی به‌یاد‌ماندنی‌ای علیه مداخله دولت یا جامعه در زندگی خصوصی افراد و دفاع از آزادی بیان اقامه کرده است. آزادی بیان را می‌توان یک ارزش لیبرال کهن دانست که در این نقل قول که اغلب به ولتر نسبت می‌دهند به بیان آید: «من با آنچه تو می‌گویی مخالفم، ولی تا پای جان از حق تو برای بیان آن دفاع می‌کنم».

عناوین هشت فصل کتاب عبارتند از  «علم سیاست»، «نظام‌ها»، «مفاهیم»، «ایدئولوژی ها»، « فرایندها»، «دولت‌ها»، «دموکراسی» و «سیاست‌ها».

«مبانی سیاست»  با شمارگان هزار و 200 نسخه در 407 صفحه به قیمت 18 هزار تومان به چاپ رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها