«مفاهیم کلیدی کسب و کار بینالملل» عنوان کتابی است که به تازگی راهی بازار نشر شده است. این اثر با ارایه تعاریف عملیاتی و کاربردی از مفاهیم کلیدی کسب و کار بینالمللی میتواند به بازرگانان در شناخت مسیر پیش رو و برداشتن گامهایی آگاهانه کمک کند.-
نگارندگان این اثر، تمامی مفاهیم کلیدی حوزه کسب و کار بینالملل را گردآوری و واژهشناسی مورد استفاده و اصطلاحات حرفهای رایج در کسب و کار و تجارت بینالملل در سراسر جهان را بیان کردهاند.
مفاهیم کلیدی در این مجموعه بر اساس الفبایی مرتب شدهاند. در بخش مقدمه مولفان این نوشتار، علت مرتب شدن این مفاهیم کلیدی به صورت الفبایی، دسترسی سریع مخاطبان به اصطلاح یا واژه مورد نظر عنوان شده است.
در تشریح بسیاری از مفاهیم کلیدی، ابتدا توصیفی مختصر از واژه ارایه شده و سپس شرح مفهوم آن به صورت مبسوط ارایه شده است.
«بازرگانی یا تجارت بینالمللی اصطلاحی عمومی است که برای توصیف هر نوع معاملهای به کار میرود که در آن طرفین معامله از کشورهای مختلفی باشند. کاربرد این اصطلاح نشان میدهد که دنیای کسب و کار دیگر محدود به مرزهای ملی نیستند. رشد روزافزون این شیوه تجاری موجب افزایش پیچیدگیهای کسب و کار حتی در بازارهای محلی گشته است» این جملهها برگرفته از بخش مقدمه مترجمان کتاب «مفاهیم کلیدی کسب و کار بینالملل» است.
در بخش مقدمه مولفان این نوشتار میخوانیم: «کسب و کار بینالمللی و تجارت بینالمللی بدون شک اثراتی متقابل را بر روی افزایش تعداد اتحادیههای سیاسی و اقتصادی در سرتاسر جهان، از اتحادیه اروپایی، نفتا و اتحادیهها و پیمانهای متعدد آفریقایی، آسیایی و آمریکای لاتین گذارده است. جهانیسازی کسب و کار نیازمند درک دقیق فرهنگ، رسوم، قوانین، مقررات و خط مشیهای تعداد روزافزونی از کشورهای خارجی است.»
مزیت مطلق، الحاق، تملیک، شرکت وابسته، دستورالعمل حمایت اجرایی، نمایندگی توسعه بینالمللی، مبادله متقابل پیشگویانه، مبادله پایاپای، بارنامه، ارز مسدود شده، انجمن تجارت خارجی بریتانیا، شورای کسبوکار برای توافق بینالمللی، حملونقل ساحلی، محدودیتهای خرید آمریکایی و حساب سرمایه برخی از مفاهیم کلیدی مندرج در این اثر را تشکیل میدهند.
چاپ نخست کتاب «مفاهیم کلیدی کسب و کار بینالملل» اثر «جاناتان ساترلند» و «دیان کانول» و ترجمه سیدمحمدرسول شریفی و محمدرضا زرگر با شمارگان یک هزار نسخه، 438 صفحه به بهای 12 هزار تومان از سوی انتشارات دانشگاه امام صادق(ع) راهی بازار نشر شده است.
نظر شما