چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۹
«عشق و رُب به اندازه کافی» به بازار كتاب آمد

مجموعه داستان «عشق و رُب به اندازه کافی» نوشته حمید عبدالهیان منتشر شد. داستان‌های این کتاب با محوریت عشق و عقل نوشته شده‌اند.-

 عبدالهیان به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، گفت: این کتاب مجموعه داستانی با محوریت عشق و قتل است، عشق در همه داستان‌های کتاب حضور پررنگی دارد و در کنار آن در بعضی داستان‌ها یک قتل هم رخ می‌دهد.
 
وی افزود: در این کتاب فضاها متفاوتند، بعضی فضاها روستایی هستند و در مقابل بعضی داستان‌ها در فضایی روشنفکری از  شهر تهران رخ می‌دهند.
 
این نویسنده افزود: در ظاهر مجموعه داستان‌های کتاب با هم ارتباط زیادی ندارند، ولی نکته‌های ظریف این داستان‌ها را با هم پیوند می‌دهد، با وجود اين رویکردی که خیلی برایم مهم بود این است که سعی کرده‌ام نثر کتاب متفاوت باشد.
 
در کتاب «عشق و رُب به اندازه کافی» داستان‌هایی چون زمزمانه، آن گوشه تاریک پستوها، ب مثل بلکک، تسلیت، عشق و سطر ششم، هجاهای مکرر ناآشنا، مسافر تخت آخر و آن که رفت آن که ماند آورده شده است.
 
در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «تکان‌های شدید مادر او را از کابوسش جدا کرد. دندان‌هایش کلید شده و بدن ملتهبش از عرق خیس شده بود. مادر به زور شربت به دهانش می‌ریخت. کودک دست‌هایش را بالا می‌آورد و با اضطراب به آن‌ها نگاه می‌کرد.»
 
«عشق و رُب به اندازه كافی» در 96 صفحه با شمارگان هزار نسخه و قيمت سه هزار تومان پاییز امسال(1391) از سوی انتشارات هيلا و ققنوس منتشر شد.

حميد عبداللهيان، فار‌غ‌التحصیل مقطع دكترا در رشته جامعه شناسي از کانادا است. وی دانشيار گروه علوم ارتباطات دانشكده علوم اجتماعي دانشگاه تهران است. کتاب‌های «دين و رسانه» و « رویکردهای مقایسه‌ای جامعه شناسی، انسان شناسی و ارتباطات» از آثار وی هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها