سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۹
ویراست چهارم «برنامه‌ریزی خطی و جریان‌های شبکه‌ای» منتشر شد

ویراست چهارم کتاب «برنامه‌ریزی خطی و جریان‌های شبکه‌ای» با ترجمه اسماعیل خرم منتشر شد. به گفته مترجم، نگاه متفاوت و تحلیلی نویسنده و کمبود آثار درسی معتبر در این حوزه از مهم‌ترین دلایل انتخاب این کتاب برای ترجمه است.-

مترجم کتاب «برنامه‌ریزی خطی و جریان‌های شبکه‌ای» به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت:  تاکنون منابع فارسی کمی در این حوزه  در ایران منتشر شده است.

دکتر اسماعیل خُرٌم با بیان این مطلب که مبحث «برنامه‌ریزی خطی و جریان‌های شبکه‌ای» با پیشرفت‌های علوم رایانه و فناوری‌های نوین توسعه یافته است، گفت: اهمیت این موضوع در جامعه دانشگاهی به‌خوبی مشخص است و بیشتر در مسایل مهندسی و ریاضی کاربردی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی افزود: این کتاب یکی از مراجع مهم در درس برنامه‌ریزی خطی و جریان‌های شبکه‌ای است که در اکثر دانشگاه‌های جهان تدریس می‌شود و هدف من از ترجمه آن، دسترسی دانشجویان به محتوای این کتاب بود زیرا عقیده دارم نیاز فراوانی به اثری جدید در این حوزه وجود داشته و دارد.

عضو هيات علمی دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه صنعتی اميرکبير با بیان این مطلب که در ویراست جدید، مدل‌سازی نیز اضافه شده ادامه داد: نویسنده قیمت‌ها، اعداد و ارقام جدید را نیز در این ویرایش تغییر داده و در فصل چهارم که به موضوع «شروع حل و همگرایی» اختصاص یافته چند روش را حذف کرده و روش‌های جدیدی را به کتاب افزوده است.

دکتر خُرٌم جنبه تحلیلی این کتاب را مهم‌ترین ویژگی‌ آن دانست و گفت: منابع دیگری هم درباره این موضوع وجود دارند اما آثار بسیار محدودی هستند که جنبه تحلیلی موضوع را در نظر گرفته باشد.

وی مخاطبان این کتاب را دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته‌های مهندسی صنایع، مهندسی برق، رایانه، مدیریت تحقیق در عملیات و ریاضیات کاربردی دانست.

استاد دانشگاه امیرکبیر تهران افزود: این کتاب مورد استقبال خوب دانشجویان و استادان دانشگاه قرار گرفت و به چاپ هجدهم نیز رسید و بعد از آن ویراست چهارم نسخه اصلی کتاب در سال 2011 به چاپ رسید که ترجمه حاضر، بر اساس آن صورت گرفته است.

ویراست چهارم کتاب «برنامه‌ریزی خطی و جریان‌های شبکه‌ای» اثر مشترک «بازارا»، «جارویس» و «شرالی» با ترجمه اسماعیل خرم با شمارگان هزار و 500 نسخه، در 330 صفحه و به بهای 9 هزار و 500 تومان از سوی انتشارات نشر کتاب دانشگاهی روانه بازار کتاب ایران شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها