دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۲
دیوان‌های نفیس حافظ به نمایش گذاشته می‌شود

برپایی نمایشگاهی از دیوان‌های نفیس حافظ، مسابقه صحیح‌خوانی غزل‌های حافظ، شب شعر و سخنرانی‌های علمی درباره حافظ و جایگاه او از برنامه‌های انجمن دوستداران حافظ به مناسبت 20 مهر، روز بزرگداشت حافظ است که از امروز به مدت یک هفته برگزار می‌شود.-

مهران محمدی، دبیر انجمن دوستداران حافظ درباره برنامه‌های یادروز حافظ به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: برنامه‌های در نظر گرفته شده به مناسبت 20 مهر، روز بزرگداشت حافظ از سوی انجمن دوستداران حافظ و با همکاری دیگر نهادها و از جمله اداره کل میراث فرهنگی استان فارس برگزار می‌‌شود.

وی ادامه داد: برپایی نمایشگاهی از 170 دیوان نفیس حافظ همراه با حدود 50 قرآن نفیس در حافظیه، مسابقه صحیح‌خوانی غزل‌های حافظ طی روزهای 18، 20، 21 و 23 مهر برای نوجوانان و جوانان و مسابقه خاطره‌ای از شعر حافظ که به مدت یک هفته در حافظیه برگزار می‌شود از برنامه‌های در نظر گرفته شده برای یادروز حافظ هستند.

محمدی به چند برنامه سخنرانی و شب شعر اشاره و تشریح کرد: 19 مهر نیز از ساعت 17 در سالن مهر مرودشت برنامه شب شعر همراه با سخنرانی منصور پایمرد و یکی دیگر از استادان زبان و ادبیات فارسی برگزار می‌شود. همچنین 20 مهر مراسم، سخنرانی، شب شعر و اجرای موسیقی در سالن مرکز اسناد استان فارس از ساعت 19 برپا است.

وی افزود: جمعه (21 مهر) شب شعری همراه با سخنرانی علمی درباره «تاثیرپذیری حافظ از قرآن» در حافظیه برپا می‌شود. دو سخنرانی علمی دیگر نیز با موضوعات «حافظ و جایگاه او در ادبیات فارسی» و «اعجازهای شعر حافظ» در خلال این برنامه‌ها در نظر گرفته شده است.

دبیر انجمن دوستداران حافظ افزود: یکسری از این برنامه‌ها 22 یا 23 مهر و همزمان با سفر محمود احمدی‌نژاد، رییس جمهوری به شیراز برگزار می‌‌شود، البته این برنامه‌ها با تاریخ دقیق این سفر هماهنگ خواهند شد.

وی از برنامه دیگری به مناسبت یادروز حافظ خبر داد و گفت: استقبال از پنج دوچرخه‌سوار استان خراسان که چهارم مهر از مزار فردوسی در طوس به سوی شیراز حرکت کرده‌اند، یکی دیگر از برنامه‌های در نظر گرفته شده به مناسبت بزرگداشت حافظ است. این دوچرخه‌سوران فردا (19 مهر) به شیراز می‌‌رسند.

محمدی توضیح داد: علاوه بر این برنامه‌ها، ستاد یادروز حافظ نیز برنامه‌هایی را طی این هفته و به مناسبت بزرگداشت حافظ در نظر گرفته است. اجرای «اپرای حافظ» به کارگردانی بهروز غریب‌پور از امروز تا 23 مهر در تالار حافظ با همکاری اداره کل ارشاد استان فارس و موسسه شهر آفتاب، یکی از این برنامه‌ها است.

وی ادامه داد: همچنین یکسری برنامه از سوی شهرداری استان فارس در فرهنگسراها برگزار می‌شود. از سوی دیگر با همکاری آموزش و پرورش زنگ حافظ در مدرسه‌ها نواخته خواهد شد و یک ساعت از زمان آموزشی درس ادبیات در کلیه مقاطع تحصیلی به ارایه توضیحاتی درباره حافظ اختصاص می‌یابد.

دبیر انجمن دوستداران حافظ یادآور شد: در طول یک هفته برگزاری برنامه‌های یادروز حافظ تمامی هتل‌های شهر شیراز از 17 تا 23 مهر با 40 درصد تخفیف میزبان مسافران خواهند بود.

وی از برپایی یکسری برنامه از سوی انجمن دوستداران میراث فرهنگ و گردشگری فارس خبر داد و گفت: باتوجه به این‌که هشت اکتبر روز جهانی کودک نامگذاری شده است، برنامه‌هایی برای کودکان نیز در حافظیه در نظر گرفته شده است.

محمدی در پایان افزود: مسابقه نقاشی کودک، حافظ و میراث فرهنگی، تور مجازی حافظیه، نمایشگاه عکس کودکان از دوران قاجار تا امروز و نمایشگاه شیراز در دوران حافظ برنامه‌های در نظر گرفته شده برای کودکان هستند که از فردا در حافظیه برگزار می‌‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط