شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۶
حضور گرم بازدیدکنندگان از نمایشگاه کتاب تورین

نمایشگاه بین‌المللی کتاب ایتالیا که از دهم می (21 اردیبهشت) در تورین در حال برگزاری است، شاهد حضور گرم بازدیدکنندگاني از سرتاسر جهان است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از ایتالی نیوز، این نمایشگاه که هر سال بیش از 300 هزار بازدید کننده از آن بازدید می‌کنند، امسال هزار رویداد فرهنگی را در خود جای داده است. 

این نمایشگاه 25 سال پیش براساس الگوی نمایشگاه کتاب پاریس افتتاح شد و از همان زمان به عنوان یکی از رویدادهای شاخص فرهنگی اروپا محسوب مي‌شود.
 
امسال بیش از 1400 ناشر و بزرگترین کتابفروشی‌های ایتالیا در نمایشگاه 2012 تورین شرکت کرده اند. برنامه های مختلف فرهنگی از قبیل نمایش فیلم، اجرای تئاتر، مراسم کتابخوانی و ملاقات با نویسندگان مشهور از برنامه هایی است که در این نمایشگاه اجرا خواهد شد. 

«انقلاب نشر دیجیتالی و تمرکز بر آثار الکترونیکی» از شعارهای این نمایشگاه است و در تمام روزهاي نمايشگاه به صورت حرفه‌ای به آن پرداخته مي‌شود. 

بیش از 600 ناشر از 20 کشور در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند و  برنامه‌هایی از قبیل بحث و میزگردهایی درباره ترجمه، فیلم و تلویزیون در آن برپا مي‌شود. در اين نمايشگاه همچنين هشت فیلم اقتباسي از رمان‌هاي مطرح، اکران می شود. علاوه بر این‌ها 150 برنامه و نشست رایگان از سوی نویسندگان بین المللی، بازی‌ها، فیلم ها و اجراها در سرتاسر تورین برگزار خواهد شد. 

این نمایشگاه تا چهاردهم ماه «می» (25 اردیبهشت) ادامه خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها