یکشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۰
رباعی‌های ده‌بزرگی به چاپ رسيد

مجموعه رباعی‌های احد ده‌بزرگی در دفتری با عنوان «گل می‌روید» منتشر و راهی بازار کتاب شد. این شاعر مجموعه‌ای از دوبیتی‌هایش را نیز در دست انتشار دارد.-

ده‌بزرگی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: مجموعه شعر «گل می‌روید» در برگیرنده حدود 400 رباعی است، که طی سال‌های مختلف شاعری‌ام سروده شده‌اند.

وی توضیح داد: بخش اعظم این رباعی‌ها موضوعات و مضامین آیینی هستند، البته در میان آن‌ها رباعی‌های اجتماعی و آزاد نیز دیده می‌شود. این دفتر از سوی انتشارات سوره مهر روانه بازار کتاب شد.

این شاعر در ادامه از انتشار مجموعه شعری در قالب دوبیتی خبر داد و گفت: مجموعه‌ای از دوبیتی‌های سروده‌ شده طی سال‌های مختلف را در کتابی با عنوان «هزار خانه خورشید» گردآوری کرده‌ام.

وی اظهار کرد: اغلب این دوبیتی‌ها توحیدی و آیینی هستند و مسایل مذهبی درباره حضرت محمد(ص) تا امام زمان(عج) را شامل می‌شوند. همچنین نگاهی به گوشه‌هایی از واقعه عاشورا داشته‌ام، که تاکنون کمتر در اشعار پرداخته شده‌اند.

ده‌بزرگی افزود: البته ویژگی‌ این دوبیتی‌ها در این است، که در خلال آن‌ها به اصحاب و یاران ائمه‌اطهار(ع) نیز پرداخته‌ام. این دفتر حدود 500 دوبیتی را شامل می‌شود.

مجموعه رباعی «گل می‌روید» در 140 صفحه از سوی انتشارات سوره مهر منتشر و راهی بازار کتاب شد. مجموعه دوبیتی «هزار خانه خورشید» در 200 صفحه نیز از سوی همین انتشارات در دست انتشار است.

احد ده‌بزرگی متولد 1328 است. «مثل درخت خورشید»، «لحظه‌های رنگین»، «شروه‌ها»، «طوفان خطبه‌ها»، «عاشقانه‌های غزل»، «لبخند صبح»، «پنجره‌های همیشه‌ باز»، «در آیینه شقایق»، «دختر شهر آشوب»، «روضه خورشید» و «آرزوی کربلا» عنوان برخی از مجموعه‌های شعر منتشر شده این شاعر هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط