دوشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۲
رونمايي از ترجمه انگلیسی كتاب «جز لبخند چيزي نگفت»

ترجمه انگلیسی كتاب «جز لبخند چيزي نگفت» نوشته علي بني‌لوحي كه تاكنون 20 بار به زبان فارسی تجديد چاپ شده، به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد شهادت «سردار حسين خرازي» رونمايي خواهد شد._

بني‌لوحي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) اظهار كرد: « جز لبخند چيزي نگفت» درباره زندگي و خاطراتی از شهيد حسين خرازي به نگارش در آمده است .

وي با اشاره به اين كه اين كتاب تا كنون 20 بار تجديد چاپ شده است افزود: «جز لبخند چيزي نگفت» براي نخستين بار سال 1382 توسط انتشارات راه بهشت چاپ و روانه بازار كتاب شده است.

نويسنده كتاب «زير درخت كنار» گفت: به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد شهادت سردار حسين خرازي از ترجمه انگلیسی اين اثر که توسط سعيد دژفر صورت گرفته در مراسمي رونمايي خواهد شد.

بني‌لوحي با اشاره به اين‌كه بايد آثار شاخصي كه درباره سرداران هشت سال دفاع‌مقدس به نگارش درآمده را به زبان‌هاي ديگر ترجمه و در سطح بين‌المللي معرفي كرد افزود: از نكات مهم كتاب «جز لبخند چيزي نگفت» مي توان به پيام آيت‌الله خامنه‌اي درباره شهادت حسين خرازي در تاريخ دهم اسفند ماه سال 65 اشاره كرد.

وي با اشاره به اين‌كه این كتاب در فرازهايي تلاش کرده تنها ذره‌اي از سختي جنگ را آن گونه كه بوده، به نسل‌هاي بعد انقلاب يادآوري كند گفت:‌ به دليل اين‌كه شهيد حسين خرازي در بيشتر لحظات هشت سال دفاع‌مقدس لبخند بر لب داشت اين نام را براي اين اثر انتخاب كرده‌ام.

ترجمه انگلیسی كتاب «جز لبخند چيزي نگفت» در 192 صفحه به همراه 20 تصوير از سردار شهيد حسين خرازي، به همت انتشارات راه بهشت چاپ شده و در هشتم اسفند ماه همزمان با سالگرد شهادت وي رونمايي خواهد شد.

حسین خرازي، فرماندهي لشكر 14 امام حسين (ع) استان اصفهان را بر عهده داشت و در عمليات كربلاي 5 در شلمچه به شهادت رسيد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها