شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۸
هركول پوآرو با «وحشت در خانه آخر» به بازار كتاب ايران آمد

«وحشت در خانه آخر» اثر آگاتا كریستی با ترجمه بهزاد منتظری منتشر شد. شخصيت اول اين داستان هركول پوآرو است و در اين اثر در لحظه وقوع جرم در كنار قربانی خود حضور دارد.-

به گزارش خبرگزاری كتاب ایران (ایبنا)، رمان پلیسی «وحشت در خانه آخر» نخستین بار در سال 1932 با عنوان «Peril at End House» منتشر شد. این رمان هفتمین اثر منتشر شده كریستی بود كه هركول پوآرو در آن نقش‌آفرینی می‌كرد.

در این داستان هركول پوآرو و دستیارش، آرتور هستینگز، تعطیلات آخر هفته خود را در هتلی می‌گذرانند و در آنجا با خانم جوانی به نام نیک باكلی آشنا می‌شوند. دوشیزه‌ای كه در خانه آخر زندگی می‌كند و بارها در ملاقاتش با پوآرو به این نكته اشاره كرده كه در روزهای گذشته سه بار از خطر حتمی مرگ گریخته است. «نیک» خطرات پیش‌آمده را اتفاقی و از سر حادثه می‌بیند اما پوآرو به این حوادث مشكوك می‌شود و ادعا می‌كند كه كسی قصد جان نیك را كرده است. 

ماجراهای اين داستان با ورود شخصيت‌های جديد ادامه می‌يابد و حوادثی رقم می‌خورند كه سبب ايجاد وحشت در خانه آخر می‌شود. بر اساس اين رمان، علاوه بر اجرا در تئاتر و ساخت فيلم در تلويزيون، يك بازی رايانه‌ای نيز روانه بازار شده است.

در سال 1390 بیش از 20 رمان از كریستی در ایران ترجمه و منتشر شده است كه «وحشت در خانه آخر»، «مركب مرگ»، «قتل در تعطیلات»، «ساعت‌ها»، «شبح مرگ بر فراز نیل»، «پنج خوك كوچك»، «آن‌ها به بغداد آمدند» از جمله این آثار هستند. 

در بخشی از این كتاب آمده است: «اتفاق 1: قاب عكس سنگینی كه بالای سر تخت دوشیزه باكلی است می‌افتد. اتفاق 2: تخته سنگی كه در سر راه صخره‌ای وی بود از بالای سرش سقوط می‌كند. اتفاق 3: ترمز اتومبیل وی در سراشیبی تپه عمل نمی‌كند. اتفاق 4: گلوله‌ای به فاصله یك اینچ از كنار سر وی عبور می‌كند. اما قاتل بالقوه، مرتكب اشتباه بزرگی می‌شود، چون كه او زمانی به قربانی خود شلیك می‌كند كه در حال صحبت با هركول پو‌آرو می‌باشد.»

«وحشت در خانه آخر» نوشته آگاتا كریستی با ترجمه بهزاد منتظری در 272 صفحه و به بهای 6هزار و 500 تومان از سوی نشر «آمه» روانه بازار كتاب ایران شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط