چهارشنبه ۶ مهر ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۳
نشریه تخصصی بنیاد شمس و مولانا منتشر می‌شود

حجت‌الاسلام سیدطه مرقاتی، نایب رییس بنیاد شمس و مولانا از آغاز به‌کار فصل‌نامه تخصصی این بنیاد با عنوان احتمالی «نامه شمس و مولانا» به مناسبت روز بزرگداشت مولانا خبر داد. همچنین به همین مناسبت به زودی فراخوان مسابقه بین‌المللی مقبره شمس تبریزی منتشر می‌شود.-

مرقاتی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: بنیاد شمس و مولانا یک موسسه علمی و پژوهشی‌ است که در حوزه مولانا و شمس فعالیت‌هایی را انجام می‌دهد. برهمین اساس دو برنامه از پیش تعیین شده بنیاد به مناسبت روز بزرگداشت مولانا برگزار می‌شود.

وی به انتشار نشریه‌ای تخصصی از سوی این بنیاد اشاره و تشریح کرد: مجله تخصصی بنیاد با عنوان احتمالی «نامه شمس و مولانا» و زیرنظر توفیق سبحانی و اسماعیل آذر فعالیت خود را همزمان با روز بزرگداشت مولانا آغاز می‌کند، هیات تحریریه این فصل‌نامه نیز مشخص شده است.

مرقاتی افزود: نخستین شماره این نشریه به دو زبان انگلیسی و فارسی سه ماه دیگر منتشر می‌شود، اما در آینده احتمال دارد به زبان‌های دیگری نیز به چاپ برسد.

وی درباره محور اصلی این مجله توضیح داد: محور اصلی مباحث این فصل‌نامه تحلیل اندیشه‌ها و آثار شمس و مولاناست، البته طبیعی‌ است که در شماره‌ها آینده به دیگر ادیبان و عارفان یا شاگردان مولانا و افرادی که از او تاثیرپذیرفته‌اند نیز می‌پردازد.

نایب رییس بنیاد شمس و مولانا در ادامه گفت: برگزاری مسابقه بین‌المللی مقبره شمس تبریزی در خوی به زودی زیرنظر بنیاد معماری میرمیران و با همکاری سازمان میراث فرهنگی استان آذربایجان غربی، شهرداری خوی و بنیاد شمس و مولانا برگزار می‌شود. فراخوان این مسابقه به مناسبت روز بزرگداشت مولانا منتشر می‌شود.

وی افزود: این مسابقه بین‌المللی برای احداث آرامگاه شمس تبریزی بین طراحان و معماران برگزار می‌شود. هیات داوران این مسابقه از میان کارشناسان داخلی و خارجی تعیین شده‌اند. پس از داوری‌های به نفرات اول تا سوم جوایزی اهدا و طرح برتر انتخاب می‌شود. پس از انتخاب طرح نیز اقدام به احداث آرامگاه خواهیم کرد.

سفر فرهنگی به خوی 

در ارتباط با برنامه‌های روز بزرگداشت مولانا، محمدعلی انصاریان، مدیرعامل مجمع خویی‌های مقیم استان تهران و عضو هیات مدیره بنیاد شمس و مولانا نیز در گفت‌و‌گو با «ایبنا» از برگزاری یک سفر فرهنگی با همکاری اتحادیه آژانس‌های مسافرتی خبر داد.

وی گفت: این سفر با هدف توسعه گردشگری روز پنج‌شنبه (7 مهر) به مقصد آرامگاه شمس در خوی و با حضور جمعی از مدیران آژانس‌های مسافرتی انجام می‌شود و در ادامه نیز به شهر «وان» در ترکیه می‌رویم.

انصاریان یادآور شد: در حقیقت برای آن‌که از سوی آژانس‌های مسافرتی تورهای گردشگری در ارتباط با بازدید از مقبره خوی برگزار شود، چنین برنامه‌ای را در نظر گرفته‌ایم.

هشتم مهر در تقویم رسمی ایران روز بزرگداشت مولوی نامگذاری شده است.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
    موفق باشید هیشه دعا گو هستیم .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط