شنبه ۵ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۶
«پتک» آبتین در کتاب‌فروشی‌ها فرود می‌آید

بکتاش آبتین چهارمین دفتر شعرش را با عنوان «پتک» در دست انتشار دارد. وی همچنین مجموعه‌ای از سروده‌های اخیرش را در دفتری با عنوان «بر میمون خودم پدربزرگم» گردآوری کرده اما هنوز آن‌را به ناشری نسپرده است.*

آبتین در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: «پتک» حجمی در حدود 89 صفحه دارد و شعرهای سپید مرا شامل می‌شود که طی سال‌های 1382 تا 1389 سروده شده‌اند. 

وی گفت: همچنین مجموعه‌ای از جدیدترین سروده‌هایم را در دفتری با عنوان «بر میمون خودم پدر بزرگم» گردآوری و آماده انتشار کرده‌ام. این دفتر سروده‌های اجتماعی و عاطفی مرا که طی سال‌های 1387 تا 1390 سروده شده‌اند، در برمی‌گیرد. ناشر  این مجموعه هنوز مشخص نشده است.

بکتاش آبتین متولد 1353 در تهران است و در حوزه تولید فیلم کوتاه نیز فعالیت می‌کند. این شاعر از میانه دهه 70 تاکنون چندین مجموعه شعر منتشر کرده است.

آخرین اثر منتشر شده او مجموعه شعری با عنوان «خ‍ل‍وت» است که در 74 صفحه از سوي نشر بوتیمار در مشهد راهی بازار کتاب شد. این مجموعه کوتاه سروده‌هایی پیرامون موضوعات اجتماعی و عاطفی را در برمی‌گرفت و البته اغلب این شعرها با نگاهی مرگ‌اندیشانه سروده شده‌اند. 

«مژه‌ها، چشم‌هایم را بخیه کرده‌اند» (61 صفحه/ 1381/ نشر نگیما) و «و پای من که فلم شد نوشت برگردیم» (67 صفحه/ 1378/ نشر روزگار) عنوان دیگر دفترهای شعر این شاعر هستند.

مجموعه شعر «پتک» را نشر چشمه روانه بازار کتاب ایران می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها