پنجشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۴

«رفاقت به سبك تانك» مجموعه‌ي ‌47 داستان‌واره‌ي طنز با موضوع دفاع مقدس به قلم «داوود اميران» است كه چاپ بيست و دوم آن به بازار كتاب آمده است.

ايبنا نوجوان: کتاب با داستان «می‌روم حلیم بخرم» آغاز می‌شود که در آن نوجوانی شوق رفتن به جبهه را دارد. داستان‌هایی هم که در ادامه روایت می‌شوند به نوعی تکمیل‌كننده‌ي این طرح داستانی هستند.

داوود امیریان در مقدمه کتاب آورده است: «نوجوانى بودم پر شر و شور. هوایى شده بودم که به جبهه بروم. به جنگ دشمنى که مى‌خواست ایران عزیزمان را لقمه‌ي چپ کند. آموزش دیده و کفش و کلاه کرده بودم تا راهى شوم؛ اما ته دلم قرص نبود. چرا؟ چون تصویرى گنگ و دلهره‌آور از جبهه و جنگ داشتم. اضطرابم از این بود که آیا مى‌توانم با فضاى خشک و نظامى و پر خون و آتش آنجا جور دربیایم یا نه؛ اما وقتى به جبهه رسیدم و زندگى را دیدم، مرثیه و شادى را دیدم، به اشتباه خود پى بردم.»

آقاى نورانى سوخته، اتوبمب بیل!، احترام به پدر، اسى بشکه، الاغ‌هاى جنگ‌جو!، امداد غیبى، بابات کو؟، بره‌ي گمشده عباس، بلبل، به شرط سوت بلبلى، پاخروسى، پپچ و مهره‌اى‌ها، پسر فداکار، پُل قاطر مرده! و تُرب مى‌خواهى؟ نام برخی از داستان‌های این مجموعه است.

اميريان، نويسنده‌اي است كه معمولاً داستان‌هاي دفاع مقدسي خود را بر اساس تجربيات و ديده‌هايش در جبهه‌هاي جنگ تحميلي مي‌نويسد. «ايرج خسته‌ است» نخستين كتاب او در اين حوزه بود كه توجه منتقدان را به ‌خود جلب كرد. «تركش‌هاي ولگرد(مجموعه داستان پنج جلدي)»، «فرزندان ايرانيم» و «جام جهاني در جواديه»، از جمله‌ي كتاب‌هاي اين نويسنده‌اند.

و اما کتاب «رفاقت به سبک تانک» تولید دفتر ادبیات و هنرمقاومت حوزه‌ي هنری، در 150 صفحه، قطع رقعی و در شمارگان 2 هزار و 500 نسخه و با قیمت 3 هزار و 600 تومان توسط انتشارات سوره‌ي مهر منتشر شده است.

منبع خبر: خبرآنلاين

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها