جمعه ۲۵ تیر ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰
آشنای‌قاسمی: تولید کتاب‌‌های مرجع رویکرد جدید دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی است

فرامرز آشنای‌قاسمی، رئیس انتشارات و نشریات علمی ـ پژوهشی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی ضمن اعلام خبر تولید 24 عنوان کتاب در سال گذشته تحصیلی گفت: ادامه تولید کتاب در حوزه‌های عمومی و ورود به انتشار منابع مرجع از رویکرد‌های جدید دانشگاه در سال تحصیلی آینده است.

دکتر فرامرز آشنای‌قاسمی، رئیس انتشارات و نشریات علمی ـ پژوهشی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) درباره کارنامه نشر این دانشگاه در سال گذشته اظهار کرد:  در سال گذشته در مجموع 24 عنوان کتاب شامل 16 تالیف، پنج عنوان ترجمه و سه عنوان در قالب تالیف و ترجمه به چاپ رسیده است. کتاب‌های منتشر شده از ابتدای سال 95 نیز به 10 عنوان می‌رسد.  
 
وی ضمن پیش‌‌بینی افزایش آمار تولید کتاب به 20 عنوان افزود: تولید هند‌بوک و کتاب‌های مرجع از رویکرد‌های جدید انتشارات دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی است. انتشار «تاریخ باغسازی» و «مکانیک شوک و ضریه» از‌ جمله کتاب‌هایی هستند که به‌عنوان کتاب‌های مرجع به احتمال زیاد در سال جدید تحصیلی منتشر خواهند شد.
 
آشنای قاسمی ادامه داد: در سال تحصیلی پیش‌رو پیش‌بینی می‌شود که 30 عنوان کتاب از مولفان و مترجمان سایر دانشگاه‌ه‌ها به همت انتشارات دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی منتشر شود. داوری، ویراستاری و چاپ سریع کتاب از‌ جمله دلایل تمایل مولفان و مترجمان دانشگاه‌‌هایی مانند علم و صنعت، مالک اشتر و علامه طباطبایی برای همکاری با  دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی است.
 
رئیس انتشارات و نشریات علمی ـ پژوهشی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی گفت: از دیگر رویکرد‌های جدید دانشگاه، انتشار کتاب در حوزه عمومی است که سال گذشته تحصیلی با انتشار چند عنوان عملیاتی شد. هدف اصلی از ورود به این حوزه تاکید بر اهمیت توجه دانشجو به مطالعه کتاب‌‌های غیر درسی و حمایت از مدرسان و استادان مولف و مترجم کتاب‌های عمومی است.
 
آشنای‌قاسمی اظهار کرد: تولید کتاب‌‌های عمومی مقوله‌ای است که در آیین‌نامه ارتقا استادان دانشگاه با هدف افزایش امتیازات فرهنگی مورد توجه قرار گرفته است. رویکرد دانشگاه تربیت شهید رجایی در توجه به کتاب‌های عمومی براین مبنی است که اگر کتاب استاد با ارزش است چرا دانشگاه متولی انتشار آن نباشد؟
 
وی درباره خرید کتاب از نمایشگاه با هدف تامین منبع کتابخانه‌ای افزود: از نمایشگاه خرید داشتیم اما با توجه به تغییر مکان برگزاری و انتقال آن به مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب نسبت به سال‌‌های گذشته خرید کاهش پیدا کرده بود. این در حالی است که به‌نظر می‌‌رسد ناشران دانشگاهی در مقایسه با ناشران آموزشی و کمک آموزشی از فروش کمتری برخوردار بودند. دلیل اصلی این موضوع نیز خرید دانشجو همزمان با آغاز سال تحصیلی یعنی مهر‌ماه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها